[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.)Wtorek, 6 maja, poddaszePrzed chwilą weszłam do sypialni mamy (pan G.pobiegł na jednej nodze do Grand Union,przynieść jej dokładkę lodów) i zażądałam, żeby mi powiedziała prawdę na temat mojej kondycjipsychicznej.- Mamo.- powiedziałam - czy ja jestem ofiarą zespołu Aspergera?Mama usiłowała obejrzeć kilka odcinków Czarodziejek, które sobie nagrała.Twierdzi, żeCzarodziejki to w gruncie rzeczy szalenie feministyczny serial, bo przedstawia młode kobiety,które walczą ze złem bez pomocy mężczyzn, ale ja zauważyłam, że:a) często walczą z nim ubrane w bluzeczki z amerykańskim dekoltemb) moja matka szczególnie uważnie ogląda te odcinki, w których mężczyźni pokazują się bezkoszul.Ale nieważne.W każdym razie jej odpowiedź była dziwaczna.- Na litość boską, Mia - powiedziała.- Czy ty znów piszesz raport na zdrowie i przepisybezpieczeństwa?- Tak - odarłam.- 1 jest dla mnie jasne, że ukrywałaś przed wszystkimi fakt, że cierpię na zespółAspergera i że wysłałaś mnie do szkoły dla osób z zespołem Aspergera.Żądam zaprzestania tychkłamstw!Popatrzyła tylko na mnie i powiedziała:- Czy ty mi chcesz poważnie wmawiać, że nie pamiętasz, jak w zeszłym miesiącu byłaśprzekonana, że cierpisz na zespół Tourette'a?Zaprotestowałam, bo to było coś totalnie innego.Zespół Tourette'a charakteryzuje sięwystępowaniem tików ruchowych i przymusem powtarzania pewnych słów.Kiedy się o nimuczyliśmy, moje ciągłe nadużywanie takich słów, jak „jakby" albo „totalnie" wdawało się totalniecharakterystyczne dla tego zespołu.Czy to moja wina, że na ogół takim wypowiedziom towarzyszą niekontrolowane odruchymotoryczne, które u mnie akurat nie występują?- Usiłujesz mi wmawiać - powiedziałam ostro - że nie mam zespołu Aspergera?- Mia, nic ci nie dolega.Jesteś stuprocentowo wolna od zespołu Aspergera, i to z certyfikatemStanów Zjednoczonych.Ciężko mi w to było jednak uwierzyć, po tym wszystkim, co przeczytałam.- Jesteś PEWNA? - zapytałam.- A co z Lilly? Mama parsknęła.- No cóż.Nie posunęłabym się tak daleko, żeby twierdzić, że Lilly jest normalna.Ale bardzowątpię, żeby cierpiała na zespół Aspergera.Szkoda! Bardzo bym chciała.Gdyby Lilly miała zespół Aspergera, mogłabym jej wybaczyć.No, żenazwała mnie słabeuszem i w ogóle.Ale skoro nie jest na nic chora, nie ma usprawiedliwienia.Muszę przyznać, trochę mi smutno, że nie mam zespołu Aspergera.Bo teraz moja chorobliwafascynacja balem maturalnym jest tylko tym: fascynacją balem maturalnym.A nie symptomemchoroby, nad którą nie panuję.Pech!Środa, 7 maja, 3.30 ranoTeraz już wiem, co będę musiała zrobić.To znaczy chyba wiedziałam o tym przez cały czas, ale poprostu tego do siebie nie dopuszczałam.Czemu trudno się dziwić, biorąc pod uwagę, że każdewłókienko mojej duszy się temu sprzeciwia.Ale naprawdę, czyja mam inny wybór? Sam Michael to powiedział: pójdzie na bal, jeśli chłopaki zjego kapeli też się wybiorą.O Boże, w głowie mi się nie mieści, że do tego doszło.Moje życia naprawdę JEST na dnie kibla,skoro muszę się zniżać do takich rzeczy.Już mi się nie uda usnąć.Po prostu to wiem.Mam złe przeczucia.ATOMOficjalny tygodnik redagowany przez uczniówLiceum imienia Alberta EinsteinaBądźcie dumni z Lwów LiAE!12 MAJAnumer 457/28Ogłoszenie do wszystkich uczniów:Ponieważ za kilka tygodni wkraczamy w okres egzaminów końcowych, władze szkolne chciałyby,żebyśmy dokonali przeglądu Misji i Zadań LiAE:Misja szkołyMisją Liceum imienia Alberta Einsteina jest dostarczenie uczniom doświadczeń edukacyjnych,które są technologicznie na czasie, są zorientowane globalnie i stanowią dla każdego indywidualnewyzwanie.Zadania1.Szkoła musi zapewniać zróżnicowany program nauczania, który będzie zawierał bogatą ofertęprzedmiotów obowiązkowych uzupełnioną zróżnicowanymi przedmiotami do wyboru.2.Dobrze opracowany i zróżnicowany program zajęć nadobowiązkowych stanowi konieczneuzupełnienie programu szkolnego i ma pomóc uczniom rozwijać szeroki zakres zainteresowań iumiejętności.3.Uczniów należy zachęcać do rozwijania dojrzałych zachowań i odpowiedzialności za swojepostępowanie.4.Tolerancja i zrozumienie dla różnych kultur i punktów widzenia muszą być zawsze podkreślane.5.Ściąganie i plagiaty nie będą tolerowane w żadnej formie i mogą prowadzić do zawieszenia wprawach ucznia i usunięcia ze szkoły.Administracja chciałaby przypomnieć uczniom, że w czasie nadchodzących egzaminówbędzie egzekwowała punkt 5 z nieustępliwą czujnością.Zajście w Les Hautes MangerMia ThermopolisPoproszona o zrelacjonowanie głośnych już zeszłotygodniowych wydarzeń w restauracji LesHautes Manger, muszę zaznaczyć, że całe zajście miało miejsce z winy mojej babki, któraprzemyciła do restauracji swojego psa.Niefortunne wyrwanie się na wolność tegoż psaspowodowało, że młodszy kelner Jangbu Panasa upuścił tacę pełną talerzy po zupie na osobęksiężnej wdowy z Genowii.Wynikłe stąd zwolnienie Jangbu Panasy z pracy było niesprawiedliwe izarazem prawdopodobnie niezgodne z konstytucją.Chociaż tego ostatniego nie jestem pewna,wskutek braku dostatecznej znajomości prawa konstytucyjnego.Jestem głęboko przekonana, żepan Panasa powinien zostać niezwłocznie przywrócony do pracy.Od redakcji:Chociaż nie jest zwyczajem naszej redakcji drukowanie tekstów anonimowych, ten wiersz takdobrze oddaje to, co wszyscy zwykle czujemy o tej porze roku, że zdecydowaliśmy się go jednakzamieścić - Red.Wiosenna gorączkaAnonimWymykając się w czasie lunchuTaco, z mięsem w środku, i sosem sałatkowymZielona Bogini Boże, dlaczego oni nam to robią?Widzimy jak Central Park kusiZielona trawa, żonkile przepychają się spod koca petów i zgniecionych puszek pocoli No więc biegniemy tamWidzieli nas? Chyba nie.Możemy dostać zawieszenie wprawach ucznia za pierwszą ucieczkę?Pewnie wszystko jest możliwe.Usiądźmy na ławce i spróbujmy się nieco opalić.A potem widzimy, ku swojemu rozczarowaniu, że okulary słoneczne zostawiliśmy w szafce.Od dyrekcji:Ostrzegamy, że zawiesimy w prawach ucznia każdego, kto opuści teren szkoły podczas godzinlekcyjnych z JAKIEGOKOLWIEK powodu.Wiosenna gorączka nie stanowi żadnej wymówki dlanieprzestrzegania szkolnych zasad.Uczeń zraniony przez globusMelanie GreenbaumJeden z uczniów LiAE odniósł obrażenia podczas lekcji w dniu wczorajszym w związku zupadkiem czy też zrzuceniem dużego globusa na jego głowę.Jeśli było to raczej zrzucenie,pozwalamy sobie zapytać: gdzie była opiekunka klasy, gdy rzeczony globus został rzucony? A jeśliw grę wchodzi pierwsza interpretacja, dlaczego administracja szkoły pozwala, żeby niebezpieczneobiekty, na przykład ciężkie globusy, umieszczano w takich miejscach, że mogą spaść i zranićucznia?Domagamy się przeprowadzenia dogłębnego śledztwa [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • matkasanepid.xlx.pl