[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Rom.por.Hbr9:14 (BT przypis) Rz 1:4, 1Tm 3:16.2.25.Stawiaj pytanie: Jak Jezus móg by Bogiem skoro modli si doOjca? Przedstawiaj te fa szywie nauk Ko cio a ucz c, e uwa amyJezusa i Ojca za t sam osob ( B dziesz móg. s.39-opis ilustracji).Odpowied.Terminem modlitwa okre la si rozmow z Bogiem.Niewiem czemu Jezus nie mia by rozmawia ze swym Ojcem (J 12:28).Chrystus by w tak bliskim kontakcie z Ojcem (J 10:38), e nie musia naos zwraca si do Niego.Powiedzia , e ze wzgl du na otaczaj cy Go ludzrobi to g no aby inni uwierzyli, e Ojciec Go pos (J 11:41n.).Jezusposiadaj c natur ludzk , b c S ug Jahwe, mia dawa przyk addoskona ej modlitwy.2.26.Ucz , e Rz 9:5 ( z nich równie jest Chrystus wed ug cia a, któryjest ponad wszystkim, Bóg b ogos awiony na wieki.Amen ) trzeba zgreckiego przet umaczy tak, aby Bogiem w tym fragm.okaza si Ojciec,a nie Syn ( Prowadzenie rozmów. ed.1991 s.383; ed.2001 s.380).Mówioni, e przecie Ojciec jest ponad wszystkim.Sugeruj te , e autor kom.KUL ( List do Rzymian s.201), którego cytuj , potwierdza ich my li.Odpowied.Bp K.Romaniuk w zdaniach, których J nie przytaczaj ,polemizuje z przedstawionym pogl dem egzegetów radykalnych i pisze oproponowanym przez nich wydzieleniu ko cowego fragm.: Lecz taksformu owana doksologia (.) przedstawia aby pod wieloma wzgl damiprzypadek bardzo niezwyk y.Pó niej przedstawiona jest d ugaargumentacja przeciwko takiemu odczytaniu omawianego fragm.jakieproponuj J, któr ko cz stwierdzenia: Nie pozostaje chyba nic innegojak uzna nasz tekst za jedn z bardziej klasycznych wypowiedzi Paw a natemat Bóstwa Jezusa Chrystusa.(.) Tak interpretuje go prawie ca apatrystyka a do IVw.Za zwyk doksologi uwa aj t wypowied po razpierwszy arianie..Np.Rz 9:5 odnie li do Chrystusa: Ireneusz (ur.130-40) Przeciw herezjom (3:16,3), Tertulian (ur.155) PrzeciwPrakseaszowi (13:9, 15:7), Hipolit (ur.przed 170) Przeciw Noetosowi(6) i nawet heretyk Noetos dzia aj cy ok.180r.(j/w.2) oraz Orygenes(ur.185) Komentarz do Listu do Rzymian (7:13), Cyprian ( 258) DoKwiryna (2:6) i Nowacjan ( 257) O Trójcy wi tej (13:69, 30:177).J3:31 wbrew J mówi, e Chrystus jest ponad wszystkim : Ktoprzychodzi z wysoka panuje nad wszystkim (.) Ten jest ponad wszystkim(w Rz 9:5 i J 3:31 wyst puj identyczne s owa greckie).Wida , e naszerozumienie ma poparcie w pierwszych wiekach chrze cija skich.Russellrozumia Rz 9:5 podobnie jak my (ang.Stra nica [Zion s Watch Tower]1903 s.148).Je li chodzi o inne przek ady biblijne, które podobnie oddajRz 9:5 jak J, to najstarszy z nich, przytaczany przez Stra nic , pochodzidopiero z 1934r.(patrz The Kingdom Interlinear Translation of the GreekScriptures s.1142).Ciekawe, e J odnosz cym Rz 9:5 do Jehowy nieprzeszkadza to, e w tym wersecie przed s owem Bóg brak jest rodzajnika(Stra nica Rok CVI [1985] Nr 6 s.26).Wszak z tego powodu odrzucajBóstwo Syna w J 1:1 (por.pkt 2.2.).W Rz 9:5 mowa jest o jednej osobie, oJezusie, podobnie jak w Rz 1:25 mowa jest te o jednej osobie, o BoguOjcu.w.Pawe wielokrotnie odnosi fragmenty ze ST dotycz ce Jahwe doChrystusa (patrz pkt 2.29.).Tak jest i w przypadku Rz 9:5, gdziezastosowa do Jezusa s owa z Ps 68:20 i 41:14.Omówienie filologiczne Rz9:5 patrz B dy doktryny wiadków Jehowy.Analiza krytycznaChrze cija skich Pism Greckich w Przek adzie Nowego wiataR.H.Countess s.93-6.2.27.Ucz , e J 5:18 ( Dlatego wi c usi owali ydzi tym bardziej Gozabi , bo nie tylko nie zachowywa szabatu, ale nadto Boga nazywa swoimOjcem, czyni c si równym Bogu ) nie mówi o równo ci Syna i Ojca.Mówi , e tylko ydom wydawa o si , e Jezus uwa a si za równegoBogu.Ponadto uwa aj , e Chrystus zachowywa szabat ( Prowadzenierozmów. s.128).Odpowied.Jest to my l w.Jana, a nie ydów, bo on nie polemizuje zwypowiedzi , jak to czyni J.Jezus rzeczywi cie nie zachowywaszabatu, bo jak Ojciec jest On Panem szabatu (Mk 2:28) i tego dniapowiedzia : Ojciec mój dzia a a do tej chwili i Ja dzia am (J 5:17) oraz We swoje e i chod J 5:8 por.Jr 17:21n., Ne 13:15-19.W zwi zku zpowy szym wszystkie 3 elementy tego wersetu trzeba potraktowaanalogicznie [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl matkasanepid.xlx.pl
.Rom.por.Hbr9:14 (BT przypis) Rz 1:4, 1Tm 3:16.2.25.Stawiaj pytanie: Jak Jezus móg by Bogiem skoro modli si doOjca? Przedstawiaj te fa szywie nauk Ko cio a ucz c, e uwa amyJezusa i Ojca za t sam osob ( B dziesz móg. s.39-opis ilustracji).Odpowied.Terminem modlitwa okre la si rozmow z Bogiem.Niewiem czemu Jezus nie mia by rozmawia ze swym Ojcem (J 12:28).Chrystus by w tak bliskim kontakcie z Ojcem (J 10:38), e nie musia naos zwraca si do Niego.Powiedzia , e ze wzgl du na otaczaj cy Go ludzrobi to g no aby inni uwierzyli, e Ojciec Go pos (J 11:41n.).Jezusposiadaj c natur ludzk , b c S ug Jahwe, mia dawa przyk addoskona ej modlitwy.2.26.Ucz , e Rz 9:5 ( z nich równie jest Chrystus wed ug cia a, któryjest ponad wszystkim, Bóg b ogos awiony na wieki.Amen ) trzeba zgreckiego przet umaczy tak, aby Bogiem w tym fragm.okaza si Ojciec,a nie Syn ( Prowadzenie rozmów. ed.1991 s.383; ed.2001 s.380).Mówioni, e przecie Ojciec jest ponad wszystkim.Sugeruj te , e autor kom.KUL ( List do Rzymian s.201), którego cytuj , potwierdza ich my li.Odpowied.Bp K.Romaniuk w zdaniach, których J nie przytaczaj ,polemizuje z przedstawionym pogl dem egzegetów radykalnych i pisze oproponowanym przez nich wydzieleniu ko cowego fragm.: Lecz taksformu owana doksologia (.) przedstawia aby pod wieloma wzgl damiprzypadek bardzo niezwyk y.Pó niej przedstawiona jest d ugaargumentacja przeciwko takiemu odczytaniu omawianego fragm.jakieproponuj J, któr ko cz stwierdzenia: Nie pozostaje chyba nic innegojak uzna nasz tekst za jedn z bardziej klasycznych wypowiedzi Paw a natemat Bóstwa Jezusa Chrystusa.(.) Tak interpretuje go prawie ca apatrystyka a do IVw.Za zwyk doksologi uwa aj t wypowied po razpierwszy arianie..Np.Rz 9:5 odnie li do Chrystusa: Ireneusz (ur.130-40) Przeciw herezjom (3:16,3), Tertulian (ur.155) PrzeciwPrakseaszowi (13:9, 15:7), Hipolit (ur.przed 170) Przeciw Noetosowi(6) i nawet heretyk Noetos dzia aj cy ok.180r.(j/w.2) oraz Orygenes(ur.185) Komentarz do Listu do Rzymian (7:13), Cyprian ( 258) DoKwiryna (2:6) i Nowacjan ( 257) O Trójcy wi tej (13:69, 30:177).J3:31 wbrew J mówi, e Chrystus jest ponad wszystkim : Ktoprzychodzi z wysoka panuje nad wszystkim (.) Ten jest ponad wszystkim(w Rz 9:5 i J 3:31 wyst puj identyczne s owa greckie).Wida , e naszerozumienie ma poparcie w pierwszych wiekach chrze cija skich.Russellrozumia Rz 9:5 podobnie jak my (ang.Stra nica [Zion s Watch Tower]1903 s.148).Je li chodzi o inne przek ady biblijne, które podobnie oddajRz 9:5 jak J, to najstarszy z nich, przytaczany przez Stra nic , pochodzidopiero z 1934r.(patrz The Kingdom Interlinear Translation of the GreekScriptures s.1142).Ciekawe, e J odnosz cym Rz 9:5 do Jehowy nieprzeszkadza to, e w tym wersecie przed s owem Bóg brak jest rodzajnika(Stra nica Rok CVI [1985] Nr 6 s.26).Wszak z tego powodu odrzucajBóstwo Syna w J 1:1 (por.pkt 2.2.).W Rz 9:5 mowa jest o jednej osobie, oJezusie, podobnie jak w Rz 1:25 mowa jest te o jednej osobie, o BoguOjcu.w.Pawe wielokrotnie odnosi fragmenty ze ST dotycz ce Jahwe doChrystusa (patrz pkt 2.29.).Tak jest i w przypadku Rz 9:5, gdziezastosowa do Jezusa s owa z Ps 68:20 i 41:14.Omówienie filologiczne Rz9:5 patrz B dy doktryny wiadków Jehowy.Analiza krytycznaChrze cija skich Pism Greckich w Przek adzie Nowego wiataR.H.Countess s.93-6.2.27.Ucz , e J 5:18 ( Dlatego wi c usi owali ydzi tym bardziej Gozabi , bo nie tylko nie zachowywa szabatu, ale nadto Boga nazywa swoimOjcem, czyni c si równym Bogu ) nie mówi o równo ci Syna i Ojca.Mówi , e tylko ydom wydawa o si , e Jezus uwa a si za równegoBogu.Ponadto uwa aj , e Chrystus zachowywa szabat ( Prowadzenierozmów. s.128).Odpowied.Jest to my l w.Jana, a nie ydów, bo on nie polemizuje zwypowiedzi , jak to czyni J.Jezus rzeczywi cie nie zachowywaszabatu, bo jak Ojciec jest On Panem szabatu (Mk 2:28) i tego dniapowiedzia : Ojciec mój dzia a a do tej chwili i Ja dzia am (J 5:17) oraz We swoje e i chod J 5:8 por.Jr 17:21n., Ne 13:15-19.W zwi zku zpowy szym wszystkie 3 elementy tego wersetu trzeba potraktowaanalogicznie [ Pobierz całość w formacie PDF ]