[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.SUBCHAPTER 24.34.00PODROZDZIAŁ 24.34.00UKŁAD ZASILANIA PRĄDEM STAŁYM GNIAZD 12 V (OPCJA)OPIS I DZIAŁANIEOgólny schemat funkcjonalny układu zasilania prądem stałym gniazd 12 V przedstawiony jest na Rys.1.Instalacja elektryczna układu zasilania gniazd 12 V prądem stałym wykonana jest w postaci zbliżonej do układu dwukanałowego.Obydwa „kanały” posiadają wspólne zasilanie prądem stałym z szyny o napięciu 28 V.W dolnej części instalacji „kanały” pracują niezależnie od siebie.Sterowanie układem dokonuje się poprzez włączenie bezpiecznika samoczynnego GNIAZDA 12 V.Wtedy zamykają się obwody zasilania reduktorów napięcia T18/6102-300-2.Z reduktorów napięcie o obniżonej wartości podawane jest do gniazd 12 V.Bezpiecznik samoczynny 2TC14-10 zabudowany jest na pulpicie bezpieczników i wyłączników samoczynnych Rys.3.Na śmigłowcu zabudowane są dwa reduktory napięcia do zasilania gniazd 12 V.Jeden reduktor zabudowany jest na półce przy lewej burcie śmigłowca w luku montażowym lewego przedziału wyposażenia za ścianą 8 wręgi.Przeznaczony jest do zasilania pierwszego gniazda 12 V.Drugi reduktor zabudowany jest w przedziale bagażowym na półce przy lewej burcie śmigłowca i usytuowany jest wzdłuż 20 wręgi.Przeznaczony jest do zasilania drugiego gniazda 12 V.Gniazda 12 V przeznaczone są do podłączenia urządzeń elektrycznych bądź elektronicznych przystosowanych do zasilania prądem stałym o napięciu 12 V.Na śmigłowcu znajdują się dwa gniazda 12 V (Rys.2 i 4).Gniazda, typu 48K zabudowane są wewnątrz śmigłowca.Pierwsze gniazdo zabudowane jest na ścianie 8 wręgi (na ścianie lewego przedziału wyposażenia) wewnątrz kabiny pasażerów.Drugie gniazdo zabudowane jest na ścianie 17 wręgi pod płytą sufitową wewnątrz przedziału bagażowego.Rozmieszczone ono jest nad drzwiczkami wejściowymi w lewym górnym narożniku.Dane techniczne gniazd:Napięcie w gniazdach 12 V, prąd stałyMaksymalne natężenie prądu 5 AIlość na śmigłowcu 2 szt.Rys.1.Schemat układu zasilania gniazd 12 V1.Bezpiecznik samoczynny2, 3.Reduktor napięcia 28/14 V4, 5.Gniazdo 12 VRys.2.Rozmieszczenie elementów układu zasilania gniazd prądem stałym 12 V1.Reduktor napięcia 28/14 V2.Gniazdo 12 VRys.3.Umieszczenie bezpiecznika samoczynnego układu zasilania gniazd 12 V1.Bezpiecznik samoczynny GNIAZDA 12 VRys.4.Rozmieszczenie gniazd 12 V1.Gniazdo 12 V w kabinie pasażerów2.Gniazdo 12 V w przedziale bagażowymStrona pozostawiona celowoUKŁAD ZASILANIA PRĄDEM STAŁYM GNIAZD 12V (OPCJA)wykrywanie i usuwanie usterekObjawy niesprawnościPrawdopodobna przyczynaSposób usunięcia1.Brak napięcia w obu gniazdach 12 V.Uszkodzony bezpiecznik samoczynny.Oberwane lub uszkodzone przewody.Wymienić bezpiecznik samoczynny.Odszukać miejsce uszkodzenia prześwietlając poszczególne odcinki obwodu i naprawić uszkodzenie.2.Brak napięcia w jednym gnieździe 12 V.Uszkodzone gniazdo.Oberwane lub uszkodzone przewody.Uszkodzony reduktor napięcia.Wymienić gniazdo.Odszukać miejsce uszkodzenia prześwietlając poszczególne odcinki obwodu i naprawić uszkodzenie.Uszkodzony reduktor wymienić.Strona pozostawiona celowoukŁad zasilania prĄdem staŁym gniazd 12V (OPCJA)TECHNOLOGIA OBSŁUGIWykaz Kart TechnologicznychTytuł karty Nr kartyDemontaż i montaż gniazd 12 V 24.34-1Sprawdzenie napięcia w gniazdach 12 V 24.34-2KARTA TECHNOLOGICZNA Nr 24.34-1Na stronach 1Rodzaj pracy: DEMONTAŻ I MONTAŻ GNIAZDA 12 VPracochłonność (rob.godz.)Rodzaj operacji i wymagania techniczne (WT)Prace wykonywaneprzy odstępstwach od WT1.Demontaż1.1.Wykręcić dwa wkręty mocujące i zdjąć gniazdo ze wspornika(miejsca mocowania)1.2.Odłączyć przewody od gniazda.2.Montaż2.1.Podłączyć przewody do gniazda.2.2.Założyć gniazdo na wsporniku (miejscu mocowania) i zamocować dwoma wkrętami.Aparatura kontrolno-sprawdzającaNarzędzia i urządzeniaMateriały pomocniczeWalizka z narzędziami 30.91.860.00.01KARTA TECHNOLOGICZNA Nr 24.34-2Na stronach 1Rodzaj pracy: SPRAWDZENIE NAPIĘCIA W GNIAZDACH 12 VPracochłonność (rob.godz.)Rodzaj operacji i wymagania techniczne (WT)Prace wykonywaneprzy odstępstwach od WT1.Włączyć zasilanie prądem stałym.2.Na pulpicie bezpieczników i wyłączników samoczynnych włączyć bezpiecznik GNIAZDA 12 V.3.Podłączyć do gniazda 12 V znajdującego się w kabinie pasażerów woltomierz i sprawdzić obecność napięcia w gnieździe.Napięcie powinno mieścić się w granicach 12 ÷ 14 V.4.Powtórzyć czynność 3 dla gniazda 12 V znajdującego się w przedziale bagażowym.5.Wyłączyć wyłącznik samoczynny GNIAZDA 12 V.6.Wyłączyć zasilanie prądem stałym.Aparatura kontrolno-sprawdzającaNarzędzia i urządzeniaMateriały pomocniczeWoltomierz do pomiaru napięć prądu stałego dowolnego typuStrona pozostawiona celowo [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl matkasanepid.xlx.pl
.SUBCHAPTER 24.34.00PODROZDZIAŁ 24.34.00UKŁAD ZASILANIA PRĄDEM STAŁYM GNIAZD 12 V (OPCJA)OPIS I DZIAŁANIEOgólny schemat funkcjonalny układu zasilania prądem stałym gniazd 12 V przedstawiony jest na Rys.1.Instalacja elektryczna układu zasilania gniazd 12 V prądem stałym wykonana jest w postaci zbliżonej do układu dwukanałowego.Obydwa „kanały” posiadają wspólne zasilanie prądem stałym z szyny o napięciu 28 V.W dolnej części instalacji „kanały” pracują niezależnie od siebie.Sterowanie układem dokonuje się poprzez włączenie bezpiecznika samoczynnego GNIAZDA 12 V.Wtedy zamykają się obwody zasilania reduktorów napięcia T18/6102-300-2.Z reduktorów napięcie o obniżonej wartości podawane jest do gniazd 12 V.Bezpiecznik samoczynny 2TC14-10 zabudowany jest na pulpicie bezpieczników i wyłączników samoczynnych Rys.3.Na śmigłowcu zabudowane są dwa reduktory napięcia do zasilania gniazd 12 V.Jeden reduktor zabudowany jest na półce przy lewej burcie śmigłowca w luku montażowym lewego przedziału wyposażenia za ścianą 8 wręgi.Przeznaczony jest do zasilania pierwszego gniazda 12 V.Drugi reduktor zabudowany jest w przedziale bagażowym na półce przy lewej burcie śmigłowca i usytuowany jest wzdłuż 20 wręgi.Przeznaczony jest do zasilania drugiego gniazda 12 V.Gniazda 12 V przeznaczone są do podłączenia urządzeń elektrycznych bądź elektronicznych przystosowanych do zasilania prądem stałym o napięciu 12 V.Na śmigłowcu znajdują się dwa gniazda 12 V (Rys.2 i 4).Gniazda, typu 48K zabudowane są wewnątrz śmigłowca.Pierwsze gniazdo zabudowane jest na ścianie 8 wręgi (na ścianie lewego przedziału wyposażenia) wewnątrz kabiny pasażerów.Drugie gniazdo zabudowane jest na ścianie 17 wręgi pod płytą sufitową wewnątrz przedziału bagażowego.Rozmieszczone ono jest nad drzwiczkami wejściowymi w lewym górnym narożniku.Dane techniczne gniazd:Napięcie w gniazdach 12 V, prąd stałyMaksymalne natężenie prądu 5 AIlość na śmigłowcu 2 szt.Rys.1.Schemat układu zasilania gniazd 12 V1.Bezpiecznik samoczynny2, 3.Reduktor napięcia 28/14 V4, 5.Gniazdo 12 VRys.2.Rozmieszczenie elementów układu zasilania gniazd prądem stałym 12 V1.Reduktor napięcia 28/14 V2.Gniazdo 12 VRys.3.Umieszczenie bezpiecznika samoczynnego układu zasilania gniazd 12 V1.Bezpiecznik samoczynny GNIAZDA 12 VRys.4.Rozmieszczenie gniazd 12 V1.Gniazdo 12 V w kabinie pasażerów2.Gniazdo 12 V w przedziale bagażowymStrona pozostawiona celowoUKŁAD ZASILANIA PRĄDEM STAŁYM GNIAZD 12V (OPCJA)wykrywanie i usuwanie usterekObjawy niesprawnościPrawdopodobna przyczynaSposób usunięcia1.Brak napięcia w obu gniazdach 12 V.Uszkodzony bezpiecznik samoczynny.Oberwane lub uszkodzone przewody.Wymienić bezpiecznik samoczynny.Odszukać miejsce uszkodzenia prześwietlając poszczególne odcinki obwodu i naprawić uszkodzenie.2.Brak napięcia w jednym gnieździe 12 V.Uszkodzone gniazdo.Oberwane lub uszkodzone przewody.Uszkodzony reduktor napięcia.Wymienić gniazdo.Odszukać miejsce uszkodzenia prześwietlając poszczególne odcinki obwodu i naprawić uszkodzenie.Uszkodzony reduktor wymienić.Strona pozostawiona celowoukŁad zasilania prĄdem staŁym gniazd 12V (OPCJA)TECHNOLOGIA OBSŁUGIWykaz Kart TechnologicznychTytuł karty Nr kartyDemontaż i montaż gniazd 12 V 24.34-1Sprawdzenie napięcia w gniazdach 12 V 24.34-2KARTA TECHNOLOGICZNA Nr 24.34-1Na stronach 1Rodzaj pracy: DEMONTAŻ I MONTAŻ GNIAZDA 12 VPracochłonność (rob.godz.)Rodzaj operacji i wymagania techniczne (WT)Prace wykonywaneprzy odstępstwach od WT1.Demontaż1.1.Wykręcić dwa wkręty mocujące i zdjąć gniazdo ze wspornika(miejsca mocowania)1.2.Odłączyć przewody od gniazda.2.Montaż2.1.Podłączyć przewody do gniazda.2.2.Założyć gniazdo na wsporniku (miejscu mocowania) i zamocować dwoma wkrętami.Aparatura kontrolno-sprawdzającaNarzędzia i urządzeniaMateriały pomocniczeWalizka z narzędziami 30.91.860.00.01KARTA TECHNOLOGICZNA Nr 24.34-2Na stronach 1Rodzaj pracy: SPRAWDZENIE NAPIĘCIA W GNIAZDACH 12 VPracochłonność (rob.godz.)Rodzaj operacji i wymagania techniczne (WT)Prace wykonywaneprzy odstępstwach od WT1.Włączyć zasilanie prądem stałym.2.Na pulpicie bezpieczników i wyłączników samoczynnych włączyć bezpiecznik GNIAZDA 12 V.3.Podłączyć do gniazda 12 V znajdującego się w kabinie pasażerów woltomierz i sprawdzić obecność napięcia w gnieździe.Napięcie powinno mieścić się w granicach 12 ÷ 14 V.4.Powtórzyć czynność 3 dla gniazda 12 V znajdującego się w przedziale bagażowym.5.Wyłączyć wyłącznik samoczynny GNIAZDA 12 V.6.Wyłączyć zasilanie prądem stałym.Aparatura kontrolno-sprawdzającaNarzędzia i urządzeniaMateriały pomocniczeWoltomierz do pomiaru napięć prądu stałego dowolnego typuStrona pozostawiona celowo [ Pobierz całość w formacie PDF ]