[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.I weszła w dom Zachariasza.w.Ambroży: Przychodzi krewna do krewnej, młodsza do starszej.Nie tylko zaś przychodzi, lecz istarszą pozdrawia.Dlatego mówi się: i pozdrowiła Elżbietę.(.) Szybko zaś zostają ujawnionedobrodziejstwa nadejścia Maryi i obecności Pana.Mówi się bowiem: I stało się, skoro usłyszała Elżbietapozdrowienie Maryi, skoczyło dzieciątko w jej łonie.Zobacz dokładność i cechy każdego słowa.Elżbieta pierwsza usłyszała głos, lecz to Jan najpierw odczuł łaskę.Ona usłyszała w porządku natury,on zaś rozradował się z racji poznanej tajemnicy.Elżbieta odczuła obecność Maryi, Jan odczuł obecnośćPana.Orygenes: Jan Chrzciciel nie został wcześniej napełniony Duchem Świętym dopiero w chwili, gdyuczcił Chrystusa w łonie.Wówczas pełen Ducha Świętego wpłynął na matkę, dlatego też mówi się:Elżbieta napełniona została Duchem Świętym.Nie ma wątpliwości, że została napełniona DuchemŚwiętym z powodu swego syna.Św.Ambroży: Ta, która się ukrywała i w ukryciu poczęła syna, zaczęła się cieszyć, ponieważ nosiłaproroka.Ta, która wcześniej się wstydziła, teraz błogosławi, dlatego mówi się: i zawołała głosemwielkim, mówiąc.Orygenes: Mówi zaś: Błogosławionaś ty między niewiastami, bo żadna inna przecież nie jest ani niemoże być obdarzona taką łaską.Jedna tylko jest rodzicielka bożego potomka.Św.Beda: Tak samo Maryja jest błogosławiona przez Elżbietę, jak i przez Gabriela, aby okazała sięgodna czci zarówno przez ludzi jak Aniołów.Teofilakt: Ponieważ były też i inne święte niewiasty, które jednak rodziły synów skażonych grzechem,dodaje: i błogosławiony owoc żywota twojego.Orygenes: Nazywa zaś Pana owocem Bożej Rodzicielki.Ponieważ On nie pochodzi z męża, lecz tylkoz Maryi.Bowiem ci, którzy pochodzą od ojców, są ich owocami.15 To samo czytanie przypada na dzień Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny.20Sewer: To zrodzenie daje argument przeciw Eutychesowi, skoro Chrystus jest określony, jako owocżywota.Każdy owoc jest przecież tej samej natury, co roślina, od której pochodzi.Stąd wynika, iżDziewica miała tę samą naturę, co drugi Adam, który gładzi grzechy świata.Lecz i ci, którzypodtrzymują bajeczne przekonanie o ciele Chrystusa, muszą się zawstydzić porodem Bożej Rodzicielki.Owoc bowiem pochodzi z tej samej natury, co drzewo.Gdzież są także mówiący, iż Chrystus przeszedłprzez Dziewicę niczym woda przez akwedukt? Niech zwrócą uwagę na to, co powiedziała Elżbieta,którą napełnił Duch Święty, że Chrystus jest owocem żywota.Św.Ambroży: A skądże mi to, że przyszła matka Pana mego do mnie? Nie mówi tego, jakby wiedząc.Wie przecież, że jest łaską i działaniem Ducha Świętego, iż matka Pana pozdrawia matkę proroka naznak miłości.Lecz wie, że to dzieje się za łaską boską, nie zaś ludzką zasługą, i dlatego mówi: A skądżemi to, to znaczy, na mocy jakiej sprawiedliwości, jakich wydarzeń, za jakie zasługi?Orygenes: Boża obietnica sprowadziła Maryję do Elżbiety, aby świadectwo Jana już od łona dochodziłodo Pana.Wtedy to właśnie Pan ustanowił Jana prorokiem.Dlatego też mówi się: Oto bowiem, skorozabrzmiał głos pozdrowienia twego w uszach moich, skoczyło z radości dzieciątko w łonie moim.Św.Augustyn: Aby móc to powiedzieć, tak jak przekazuje to ewangelista, została napełniona DuchemŚwiętym.Bez wątpienia dzięki temu objawieniu wiedziała, co miało oznaczać to pozdrowienie, to jest,że przyszła matka Tego, którego syn Elżbiety miał być poprzednikiem i którego miał wskazać.Orygenes: Przybyła matka Pana, aby zobaczyć Elżbietę, która cudownie poczęła, a której objawił Anioł,aby z tego wynikało większe zaufanie Dziewicy.Do tej wiary odnoszą się słowa Elżbiety: Abłogosławiona jesteś, któraś uwierzyła, albowiem spełni się to, co ci było powiedziane od Pana.Św [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl matkasanepid.xlx.pl
.I weszła w dom Zachariasza.w.Ambroży: Przychodzi krewna do krewnej, młodsza do starszej.Nie tylko zaś przychodzi, lecz istarszą pozdrawia.Dlatego mówi się: i pozdrowiła Elżbietę.(.) Szybko zaś zostają ujawnionedobrodziejstwa nadejścia Maryi i obecności Pana.Mówi się bowiem: I stało się, skoro usłyszała Elżbietapozdrowienie Maryi, skoczyło dzieciątko w jej łonie.Zobacz dokładność i cechy każdego słowa.Elżbieta pierwsza usłyszała głos, lecz to Jan najpierw odczuł łaskę.Ona usłyszała w porządku natury,on zaś rozradował się z racji poznanej tajemnicy.Elżbieta odczuła obecność Maryi, Jan odczuł obecnośćPana.Orygenes: Jan Chrzciciel nie został wcześniej napełniony Duchem Świętym dopiero w chwili, gdyuczcił Chrystusa w łonie.Wówczas pełen Ducha Świętego wpłynął na matkę, dlatego też mówi się:Elżbieta napełniona została Duchem Świętym.Nie ma wątpliwości, że została napełniona DuchemŚwiętym z powodu swego syna.Św.Ambroży: Ta, która się ukrywała i w ukryciu poczęła syna, zaczęła się cieszyć, ponieważ nosiłaproroka.Ta, która wcześniej się wstydziła, teraz błogosławi, dlatego mówi się: i zawołała głosemwielkim, mówiąc.Orygenes: Mówi zaś: Błogosławionaś ty między niewiastami, bo żadna inna przecież nie jest ani niemoże być obdarzona taką łaską.Jedna tylko jest rodzicielka bożego potomka.Św.Beda: Tak samo Maryja jest błogosławiona przez Elżbietę, jak i przez Gabriela, aby okazała sięgodna czci zarówno przez ludzi jak Aniołów.Teofilakt: Ponieważ były też i inne święte niewiasty, które jednak rodziły synów skażonych grzechem,dodaje: i błogosławiony owoc żywota twojego.Orygenes: Nazywa zaś Pana owocem Bożej Rodzicielki.Ponieważ On nie pochodzi z męża, lecz tylkoz Maryi.Bowiem ci, którzy pochodzą od ojców, są ich owocami.15 To samo czytanie przypada na dzień Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny.20Sewer: To zrodzenie daje argument przeciw Eutychesowi, skoro Chrystus jest określony, jako owocżywota.Każdy owoc jest przecież tej samej natury, co roślina, od której pochodzi.Stąd wynika, iżDziewica miała tę samą naturę, co drugi Adam, który gładzi grzechy świata.Lecz i ci, którzypodtrzymują bajeczne przekonanie o ciele Chrystusa, muszą się zawstydzić porodem Bożej Rodzicielki.Owoc bowiem pochodzi z tej samej natury, co drzewo.Gdzież są także mówiący, iż Chrystus przeszedłprzez Dziewicę niczym woda przez akwedukt? Niech zwrócą uwagę na to, co powiedziała Elżbieta,którą napełnił Duch Święty, że Chrystus jest owocem żywota.Św.Ambroży: A skądże mi to, że przyszła matka Pana mego do mnie? Nie mówi tego, jakby wiedząc.Wie przecież, że jest łaską i działaniem Ducha Świętego, iż matka Pana pozdrawia matkę proroka naznak miłości.Lecz wie, że to dzieje się za łaską boską, nie zaś ludzką zasługą, i dlatego mówi: A skądżemi to, to znaczy, na mocy jakiej sprawiedliwości, jakich wydarzeń, za jakie zasługi?Orygenes: Boża obietnica sprowadziła Maryję do Elżbiety, aby świadectwo Jana już od łona dochodziłodo Pana.Wtedy to właśnie Pan ustanowił Jana prorokiem.Dlatego też mówi się: Oto bowiem, skorozabrzmiał głos pozdrowienia twego w uszach moich, skoczyło z radości dzieciątko w łonie moim.Św.Augustyn: Aby móc to powiedzieć, tak jak przekazuje to ewangelista, została napełniona DuchemŚwiętym.Bez wątpienia dzięki temu objawieniu wiedziała, co miało oznaczać to pozdrowienie, to jest,że przyszła matka Tego, którego syn Elżbiety miał być poprzednikiem i którego miał wskazać.Orygenes: Przybyła matka Pana, aby zobaczyć Elżbietę, która cudownie poczęła, a której objawił Anioł,aby z tego wynikało większe zaufanie Dziewicy.Do tej wiary odnoszą się słowa Elżbiety: Abłogosławiona jesteś, któraś uwierzyła, albowiem spełni się to, co ci było powiedziane od Pana.Św [ Pobierz całość w formacie PDF ]