[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Efektywne Wprowadzenie Nowego Produktu obejmuje przedsięwzięcia związane z ciągłym usprawnianiem koncepcji i metodologii kształtowania oraz wprowadzania nowego produktu przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów w tym zakresie.Efektywne Działania Promocyjne charakteryzują się znaczną skutecznością w reakcjach klientów z jednej strony oraz eliminowaniem form i działań promocyjnych nie przynoszących tych reakcji w decyzjach nabywców z drugiej.Efektywne Planowanie Asortymentu dotyczy udoskonalania poziomu, struktury i sposobu oferowania towarów nabywcom na półkach sklepowych.RYSUNEK 10.Schemat strategii efektywnej obsługi konsumentaEfektywny Proces Uzupełnienia Towarów kładzie nacisk na sprawniejszy przepływ towarów na półki detalistów poprzez ciągłe dostarczanie zapasów, które jest sprzężone z ich sprzedażą w sklepie.Działania te wspierają jednocześnie zarządzanie kategoriami, powodując iż fizyczny łańcuch dostaw staje się bardziej elastyczny, szybciej reagujący na zmiany.To z kolei determinuje oszczędności kosztów, z uwagi na zmniejszającą się ilość zapasów przy jednoczesnym zachowaniu wymaganego poziomu usług.Trzecim ważnym obszarem obejmującym procesy w ramach strategii ECR są tzw.Efektywne Technologie Wspomagające.Znaczna liczba danych na temat podaży i popytu musi być zmieniana i kontrolowana m.in.w celu określenia najlepszych rozwiązań przepływu strumieni, dlatego też elektroniczna wymiana danych (EDI) elektroniczny transfer funduszy (EFT), automatyczna identyfikacji oparta na kodach kreskowych (AI), informatyzacja produktów sprzedaży (POS) czy zarządzanie bazą danych (DM) stanowią bardzo cenne instrumentarium technologiczne w tym zakresie.Uzupełnieniem jest tu analiza kosztów oparta na czynnościach ABC , uwzględniająca ich realny a nie intuicyjny poziom przy podejmowaniu decyzji.Strategia Efektywnej Obsługi Konsumenta prowadzi do kształtowania dostaw opartych na „koszyku zakupów”, eliminuje jakościowo słabe produkty, gromadzi zapas asortymentu zgodnie z wymogami klienta, a przede wszystkim „zwiększa przestrzeń” na półkach sklepowych w celu poprawy wskaźnika poziomu sprzedaży i zysku.Osiągnięcie wspomnianego wcześniej celu strategii ECR jest możliwe wówczas , gdy istnieje znaczne prawdopodobieństwo „zaprogramowania” zachowania się nabywcy, poprzez stworzenie konkretnych systemowych uwarunkowań, które w ostateczności wpływają na tzw.lojalność klienta.Lojalny klient determinuje wysoki poziom obsługi, a ten poziom jeszcze mocniej „wiąże” klienta czyniąc go bardziej lojalnym.( Rysunek 11)RYSUNEK 11 Od lojalności do wiecznej efektywności (str.112)Większa efektywność strategii ECR jest związana nie tylko związana z obsługą klienta sensu sticte, lecz także ze „skupieniem się” na kliencie.Oznacza to, że o ile obsługa klienta odnosi się do jakości towarów i usług jakie on otrzymuje w logistycznym łańcuchu dostaw, o tyle skupienie się na kliencie to całościowe jego „doświadczenia” w czasie jego kontaktów z firmą.Tylko te firmy, które są skupione na kliencie wiedzą dokładnie czego klient oczekuje a tym samym konsekwentnie mogą sprostać jego wymaganiom.To jest więcej niż oczekuje klient , dlatego stanowi drogę do zdobywania jego lojalności.Jeżeli więc strategia ECR związana jest z zaspokojeniem potrzeb konsumentów w sposób tańszy, szybszy i lepszy, to należy stwierdzić, iż „szybciej i taniej” można łatwo zrozumieć przez pryzmat obsługi klienta, natomiast „lepiej” przez pryzmat skupienia się na kliencie [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl matkasanepid.xlx.pl
.Efektywne Wprowadzenie Nowego Produktu obejmuje przedsięwzięcia związane z ciągłym usprawnianiem koncepcji i metodologii kształtowania oraz wprowadzania nowego produktu przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów w tym zakresie.Efektywne Działania Promocyjne charakteryzują się znaczną skutecznością w reakcjach klientów z jednej strony oraz eliminowaniem form i działań promocyjnych nie przynoszących tych reakcji w decyzjach nabywców z drugiej.Efektywne Planowanie Asortymentu dotyczy udoskonalania poziomu, struktury i sposobu oferowania towarów nabywcom na półkach sklepowych.RYSUNEK 10.Schemat strategii efektywnej obsługi konsumentaEfektywny Proces Uzupełnienia Towarów kładzie nacisk na sprawniejszy przepływ towarów na półki detalistów poprzez ciągłe dostarczanie zapasów, które jest sprzężone z ich sprzedażą w sklepie.Działania te wspierają jednocześnie zarządzanie kategoriami, powodując iż fizyczny łańcuch dostaw staje się bardziej elastyczny, szybciej reagujący na zmiany.To z kolei determinuje oszczędności kosztów, z uwagi na zmniejszającą się ilość zapasów przy jednoczesnym zachowaniu wymaganego poziomu usług.Trzecim ważnym obszarem obejmującym procesy w ramach strategii ECR są tzw.Efektywne Technologie Wspomagające.Znaczna liczba danych na temat podaży i popytu musi być zmieniana i kontrolowana m.in.w celu określenia najlepszych rozwiązań przepływu strumieni, dlatego też elektroniczna wymiana danych (EDI) elektroniczny transfer funduszy (EFT), automatyczna identyfikacji oparta na kodach kreskowych (AI), informatyzacja produktów sprzedaży (POS) czy zarządzanie bazą danych (DM) stanowią bardzo cenne instrumentarium technologiczne w tym zakresie.Uzupełnieniem jest tu analiza kosztów oparta na czynnościach ABC , uwzględniająca ich realny a nie intuicyjny poziom przy podejmowaniu decyzji.Strategia Efektywnej Obsługi Konsumenta prowadzi do kształtowania dostaw opartych na „koszyku zakupów”, eliminuje jakościowo słabe produkty, gromadzi zapas asortymentu zgodnie z wymogami klienta, a przede wszystkim „zwiększa przestrzeń” na półkach sklepowych w celu poprawy wskaźnika poziomu sprzedaży i zysku.Osiągnięcie wspomnianego wcześniej celu strategii ECR jest możliwe wówczas , gdy istnieje znaczne prawdopodobieństwo „zaprogramowania” zachowania się nabywcy, poprzez stworzenie konkretnych systemowych uwarunkowań, które w ostateczności wpływają na tzw.lojalność klienta.Lojalny klient determinuje wysoki poziom obsługi, a ten poziom jeszcze mocniej „wiąże” klienta czyniąc go bardziej lojalnym.( Rysunek 11)RYSUNEK 11 Od lojalności do wiecznej efektywności (str.112)Większa efektywność strategii ECR jest związana nie tylko związana z obsługą klienta sensu sticte, lecz także ze „skupieniem się” na kliencie.Oznacza to, że o ile obsługa klienta odnosi się do jakości towarów i usług jakie on otrzymuje w logistycznym łańcuchu dostaw, o tyle skupienie się na kliencie to całościowe jego „doświadczenia” w czasie jego kontaktów z firmą.Tylko te firmy, które są skupione na kliencie wiedzą dokładnie czego klient oczekuje a tym samym konsekwentnie mogą sprostać jego wymaganiom.To jest więcej niż oczekuje klient , dlatego stanowi drogę do zdobywania jego lojalności.Jeżeli więc strategia ECR związana jest z zaspokojeniem potrzeb konsumentów w sposób tańszy, szybszy i lepszy, to należy stwierdzić, iż „szybciej i taniej” można łatwo zrozumieć przez pryzmat obsługi klienta, natomiast „lepiej” przez pryzmat skupienia się na kliencie [ Pobierz całość w formacie PDF ]