[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.lProduct Category Management - to podział wprowadzony dla łatwiejszego zarządzania poszczególnymi kategoriami produktów w regionie:lChłodnictwo (Refrigeration),Zamrażarki skrzyniowe (Chest Freezing),Systemy kuchenne (do zabudowy) (Kitchen Systems),Kuchnie (Cooking),Zmywarki (Dishwashing),Pralnictwo i Suszarki (Washing & Drying).lSupply Flow Management - czyli „płynne zarządzanie zaopatrzeniem” zajmujące się takimi sferami działalności jak:lZarządzanie przemysłowe fabrykami (Industrial Management),Techniką przemysłową (Industrial Engineering),Zakupami urządzeń, maszyn, podzespołów i surowców do produkcji (Purchasing),Jakością wytwarzanych produktów (Quality),Zarządzanie serwisem technicznym (Technical Service Management),Analiza i kontrola handlowa (Controlling & Business Analysis),Zarządzanie zasobami ludzkimi w regionach (Human Resources, four regions)Zarządzanie fizyczną (faktyczną) dystrybucją (Physical Distribution Management).lAdministration and Process Integration Management - zarządzanie administracją oraz procesami integracji i scalania obejmuje:lAdministrację i kontrolę handlowa (Business Control & Administration),Zarządzanie rozwojem (Administrative Development),Informatyczne planowanie i rozwój (IT Planning & Development),Zarządzanie zasobami ludzkimi (Human Resources),Strategiczne planowanie i informacja (Strategic Planning & Intelligence),Komunikację, przebieg informacji (Communications).CHIEF EXECUTIVE OFFICERCUSTOMER RELATIONS AND SALESPRODUCT CATEGORY MANAGEMENTSUPPLY FLOW MANAGEMENTADMINISTRATION AND PROCESS INTEGRATION MANAGEMENTlInternational accounts and National accounts for UK, Ireland and FrancellNational accounts Central and South EuropellNational accounts North and East EuropelSub divisions:lRefrigerationllChest FreezingllKitchen SystemllCookingllDishwashingllWashing &DryinglSub divisions:lIndustrial ManagementllIndustrial EngineeringllPurchasingllQualityllTechnical Service ManagementllControlling & Business AnalysisllHuman Resources, four regionsllPhisical Distribution ManagementlSub divisions:lBusiness Control & AdministrationllAdministrative DevelopmentllIT Planning & DevelopmentllHuman ResourcesllStrategic Planning & IntelligencellCommunicationslTabela 5.Struktura organizacyjna Regionu Europa Grupy Electrolux, Źródło: A New Company, A New Future, Belgia, 1999, s.29.W 1997 roku firma zatrudniała w sumie ok.101.800 pracowników na całym świecie, w 1998 roku ok.99.322, a w 1999 było to już o ok.92.916 pracowników (dane ze stycznia 2000 roku), z czego:w krajach Unii Europejskiej: 43.681 osób,pozostała część Europy: 52.032 osoby,Ameryka Północna: 23.174 osób,Ameryka Łacińska: 6.548 osób,Azja: 10.370 osób,Afryka: 395 osób,Oceania: 397 osób.Zgodnie z danymi zaczerpniętymi z corocznego raportu Electrolux za 2000 rok ilość zatrudnionych w to około 87.128 osób, z czego część Grupy o nazwie Consumer Durables zatrudniała około 63.418 osób, Professional Products około 22.116 osób, Zarząd około 1.594 osób na koniec tegoż roku.Natomiast w podziale geograficznym ilość pracowników wygląda następująco:Europa: 49.671 osób,Północna Ameryka : 22.879 osób,„Reszta Świata”: 14.578 osóbRysunek 6.Liczba zatrudnionych pracowników koncernu Electrolux na koniec 2000 roku, Źródło: Electrolux Annual Report 2000, Sztokholm, 2001, s.52.Dane z raportu podają również wzrost sprzedaży na przestrzeni od 1996 do 2000 roku:Consumer Durables: o 34%Professional Indoor Products: o 20%Professional Outdoor Products: o 61%Obok nowej struktury i organizacji Grupa Electrolux określiła też nowe, szersze priorytety w tak zwanym Human Resources, czyli zarządzaniu zasobami ludzkimi.Jako główny cel postawiła zapewnienie odpowiednich kompetencji i kwalifikacji pracowników dla danych stanowisk pracy oraz popieranie i zachęcanie do zmian (przemieszczeń) na stanowiskach w obrębie całej Grupy [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • matkasanepid.xlx.pl