[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Uważają za coś wspaniałego,im trudniejsze jest wyzwanie i większa praca.Byłoby dobrze porzucić takie myślenie i żyć swobodnym, wygodnym życiem mając dla siebiewiele wolnego czasu.Uważam na przykład, że zwierzęta w tropikach żyją sobie wspaniale poszukując rankamii wieczorami czegoś do jedzenia, a po południu cieszą się długim wypoczynkiem.%7łyciew takiej prostocie byłoby możliwe dla ludzi, gdyby mogli zapewnić sobie wszystkiecodzienne potrzeby.W tego rodzaju życiu praca przestaje być przymusem, tak jak większośćludzi o niej myśli, a po prostu jest robieniem tego, co aktualnie jest do zrobienia.Również moim celem jest taki sposób życia.Towarzyszy mi 8 młodych ludzi, którzymieszkają w małej wspólnocie, w chatkach na wzgórzu, pomagając mi w codziennychfarmerskich zajęciach.Ci młodzi ludzie chcą zostać rolnikami, aby założyć nowe wioski, wspólnoty,i rozpowszechnić taki właśnie styl życia.Przybyli na moją farmę, aby uczyć się praktycznych,umiejętności, które są im niezbędne do wypełnienia swoich planów.Aktualnie w Japonii powstało kilka takich społeczności, które kierują się zasadami zgodnymiz Naturą.Mogą być postrzegane jako grupy hipisów, ale sądzę, że wspólne życie i praca podprzewodnictwem Natury może wytworzyć nowy model farmerstwa.Oni zrozumieli, że prawdziwe ugruntowanie oznacza utrzymywanie się z plonów, z własnegokawałka ziemi.Wspólnota, która nie jest w stanie wyhodować sobie pożywienia, nie przetrwadługo.Wielu spośród tych młodych ludzi podróżuje do Indii, lub do francuskich wiosek Ghandiego,pozostają jakiś czas w Kibbutz ach w Izraelu, odwiedzają też wspólnoty w górachi pustyniach Zachodnich Stanów USA.Istnieje grupa na wyspie Suwanose w archipelagu Tokara, w Południowej Japonii, którapróbuje nowych form życia rodzinnego pragnąc odtworzyć struktury plemienne.Uważam, że próby tych ludzi mogą ukazać drogę do lepszych czasów.To właśnie onirozprzestrzeniają ideę naturalnego rolnictwa, która zyskuje coraz więcej zwolenników.Również różne grupy religijne podejmują próby uprawiania ziemi w sposób naturalny.Zastanawiając się nad podstawą natury człowieka, nie ważne jakie ma się poglądy, trzebazacząć od troski o zdrowie.Zcieżka wiodąca do właściwej świadomości wymaga życiakażdego dnia w prawości, uprawiania i spożywania pełnej naturalnej żywności.Oznacza to,że naturalne rolnictwo stało się dla wielu ludzi doskonałym miejscem rozwoju.Osobiście nie należę do żadnej grupy religijnej i swobodnie mogę dyskutować z kimkolwiek.Nie przywiązuję też specjalnej wagi do czynienia rozróżnień pomiędzy Chrześcijaństwem,Buddyzmem, Shinto i innymi religiami, jednak intryguje mnie, że ludzie głębokozaangażowani religijnie są zainteresowani moją farmą.Myślę, że jest tak, ponieważ rolnictwonaturalne bazuje na prostej, intuicyjnej filozofii, która przenika poza ścisłe analizy pH gruntui zasady upraw.Jakiś czas temu gość z Paryskiego Centrum Ogrodnictwa Organicznego pojawił się tu nawzgórzu i spędziliśmy cały dzień rozmawiając.Dowiedziałem się, że we Francji ludziestarają się zwołać międzynarodową konferencję poświęconą rolnictwu organicznemu.Aby przygotować się do tej konferencji mój rozmówca odwiedzał farmy organiczne na całymświecie.Pokazałem mu ogród i otoczenie, a po południu usiedliśmy z filiżanką herbaty.Opowiedziałem mu o swoich doświadczeniach, które zdobyłem w ciągu ostatnich 30 lat.Powiedziałem, że po pierwsze, jeżeli przyjrzymy się zasadom kierującym rolnictwemorganicznym na Zachodzie, stwierdzimy, że bardzo się one różnią od tradycyjnego rolnictwaOrientalnego praktykowanego w Chinach, Korei i w Japonii przez setki lat.Praktyczniewszyscy rolnicy Japońscy stosowali tego typu rolnictwo poprzez Epoki Meiji i Taishodo czasu końca Drugiej Wojny Zwiatowej.Był to system który przykładał fundamentalne znaczenie do kompostowania i zużywaniazwierzęcych oraz ludzkich odpadów.Bardzo starannie przygotowywano się do upraw, którezawierały płodozmian, wiedzę o sąsiedztwie roślin, a także używanie zielonych nawozów.Ponieważ było niewiele miejsca, pola nigdy nie były pozostawiane odłogiem, a programupraw był przeprowadzany precyzyjnie.Wszystkie odpadki organiczne były kompostowane i wracały na pola.Używanie kompostubyło wspierane przez zarządzających, a badania rolnicze koncentrowały się nawykorzystaniu organicznej materii i technik kompostowania.Był to system rolniczy, któryscalał zbiory, zwierzęta i ludzi w jedno ciało.Model taki przetrwał aż do naszych czasów.Można powiedzieć, że rolnictwo organiczne praktykowane na Zachodzie wystartowałow chwili odchodzenia od organicznych upraw na Wschodzie.Kontynuując powiedziałem, że rolnictwo naturalne można podzielić na dwa rodzaje:całościowe, transcendentalne, naturalne rolnictwo i rolnictwo ukierunkowane na Naturę,stosowane w relatywnym świecie.Jeśli musiałbym to wyjaśnić w terminach buddyjskich, można by nazwać jeden rodzaj rolnictwo naturalne Mahajany , a drugie Hinajany.Całościowe, naturalne rolnictwo Mahajany bierze się ze stanu jedności pomiędzyczłowiekiem i Naturą.Jest zgodne z Naturą taką, jaka ona jest i z umysłem takim, jakim onjest.Bierze się z przekonania, że jeśli człowiek przekroczy poziom swoich pragnień i poddasię Naturze, ona odpowie zaspakajając wszelkie jego potrzeby.Aby dać tu prostą analogiępowiem, że relacja pomiędzy ludzkością i Naturą, może być przedstawiona jako doskonałyzwiązek pomiędzy kobieta i mężczyzną.Doskonała para nie potrzebuje składać sobieprzysiąg, ani ślubów, po prostu zaistniała w sposób naturalny.Ukierunkowane, naturalne rolnictwo Hinajany jest naśladowaniem Natury jakosamoświadome staranie się wprowadzenia organicznej , albo innej metody upraw.Sposobyte są używane, aby osiągnąć obiektywny rezultat.Chociaż z natury staranie to może być pełnemiłości i życzliwego zrozumienia, relacja pozostaje wciąż niepewna.Nowoczesne rolnictwo przemysłowe pragnie również stworzyć niebo na ziemi ,lecz nie rozumie mądrości nieba i przez to stara się wykorzystywać Naturę.Chociaż usilnie byśmy poszukiwali, nie znalezlibyśmy ani jednej osoby, która by zgadzała sięna taki stan rzeczy.Uproszczony pogląd na naturalne ogrodnictwo mówi, że dobrze jest dodawać materiiorganicznej do gruntów i hodować zwierzęta.W ten sposób można najlepiej korzystaćz Natury.Z punktu widzenia osobistej praktyki to jest w porządku, ale na drodze tej tracimy duchaprawdziwego, naturalnego rolnictwa.Ukierunkowane, naturalne rolnictwo można porównać do szkoły miecza znanej jako szkołajednego uderzenia.Zwycięstwo jest oczekiwane poprzez samoświadome doskonalenietechniki.Współczesne rolnictwo przemysłowe przypomina szkołę dwóch uderzeń, która zakłada,że możemy osiągnąć zwycięstwo, stosując również doskonałą blokadę przed uderzeniamimiecza przeciwnika.W kontraście, prawdziwie naturalne rolnictwo jest jak szkoła nie używania miecza,do niczego nie zmierza i nie oczekuje zwycięstwa [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl matkasanepid.xlx.pl
.Uważają za coś wspaniałego,im trudniejsze jest wyzwanie i większa praca.Byłoby dobrze porzucić takie myślenie i żyć swobodnym, wygodnym życiem mając dla siebiewiele wolnego czasu.Uważam na przykład, że zwierzęta w tropikach żyją sobie wspaniale poszukując rankamii wieczorami czegoś do jedzenia, a po południu cieszą się długim wypoczynkiem.%7łyciew takiej prostocie byłoby możliwe dla ludzi, gdyby mogli zapewnić sobie wszystkiecodzienne potrzeby.W tego rodzaju życiu praca przestaje być przymusem, tak jak większośćludzi o niej myśli, a po prostu jest robieniem tego, co aktualnie jest do zrobienia.Również moim celem jest taki sposób życia.Towarzyszy mi 8 młodych ludzi, którzymieszkają w małej wspólnocie, w chatkach na wzgórzu, pomagając mi w codziennychfarmerskich zajęciach.Ci młodzi ludzie chcą zostać rolnikami, aby założyć nowe wioski, wspólnoty,i rozpowszechnić taki właśnie styl życia.Przybyli na moją farmę, aby uczyć się praktycznych,umiejętności, które są im niezbędne do wypełnienia swoich planów.Aktualnie w Japonii powstało kilka takich społeczności, które kierują się zasadami zgodnymiz Naturą.Mogą być postrzegane jako grupy hipisów, ale sądzę, że wspólne życie i praca podprzewodnictwem Natury może wytworzyć nowy model farmerstwa.Oni zrozumieli, że prawdziwe ugruntowanie oznacza utrzymywanie się z plonów, z własnegokawałka ziemi.Wspólnota, która nie jest w stanie wyhodować sobie pożywienia, nie przetrwadługo.Wielu spośród tych młodych ludzi podróżuje do Indii, lub do francuskich wiosek Ghandiego,pozostają jakiś czas w Kibbutz ach w Izraelu, odwiedzają też wspólnoty w górachi pustyniach Zachodnich Stanów USA.Istnieje grupa na wyspie Suwanose w archipelagu Tokara, w Południowej Japonii, którapróbuje nowych form życia rodzinnego pragnąc odtworzyć struktury plemienne.Uważam, że próby tych ludzi mogą ukazać drogę do lepszych czasów.To właśnie onirozprzestrzeniają ideę naturalnego rolnictwa, która zyskuje coraz więcej zwolenników.Również różne grupy religijne podejmują próby uprawiania ziemi w sposób naturalny.Zastanawiając się nad podstawą natury człowieka, nie ważne jakie ma się poglądy, trzebazacząć od troski o zdrowie.Zcieżka wiodąca do właściwej świadomości wymaga życiakażdego dnia w prawości, uprawiania i spożywania pełnej naturalnej żywności.Oznacza to,że naturalne rolnictwo stało się dla wielu ludzi doskonałym miejscem rozwoju.Osobiście nie należę do żadnej grupy religijnej i swobodnie mogę dyskutować z kimkolwiek.Nie przywiązuję też specjalnej wagi do czynienia rozróżnień pomiędzy Chrześcijaństwem,Buddyzmem, Shinto i innymi religiami, jednak intryguje mnie, że ludzie głębokozaangażowani religijnie są zainteresowani moją farmą.Myślę, że jest tak, ponieważ rolnictwonaturalne bazuje na prostej, intuicyjnej filozofii, która przenika poza ścisłe analizy pH gruntui zasady upraw.Jakiś czas temu gość z Paryskiego Centrum Ogrodnictwa Organicznego pojawił się tu nawzgórzu i spędziliśmy cały dzień rozmawiając.Dowiedziałem się, że we Francji ludziestarają się zwołać międzynarodową konferencję poświęconą rolnictwu organicznemu.Aby przygotować się do tej konferencji mój rozmówca odwiedzał farmy organiczne na całymświecie.Pokazałem mu ogród i otoczenie, a po południu usiedliśmy z filiżanką herbaty.Opowiedziałem mu o swoich doświadczeniach, które zdobyłem w ciągu ostatnich 30 lat.Powiedziałem, że po pierwsze, jeżeli przyjrzymy się zasadom kierującym rolnictwemorganicznym na Zachodzie, stwierdzimy, że bardzo się one różnią od tradycyjnego rolnictwaOrientalnego praktykowanego w Chinach, Korei i w Japonii przez setki lat.Praktyczniewszyscy rolnicy Japońscy stosowali tego typu rolnictwo poprzez Epoki Meiji i Taishodo czasu końca Drugiej Wojny Zwiatowej.Był to system który przykładał fundamentalne znaczenie do kompostowania i zużywaniazwierzęcych oraz ludzkich odpadów.Bardzo starannie przygotowywano się do upraw, którezawierały płodozmian, wiedzę o sąsiedztwie roślin, a także używanie zielonych nawozów.Ponieważ było niewiele miejsca, pola nigdy nie były pozostawiane odłogiem, a programupraw był przeprowadzany precyzyjnie.Wszystkie odpadki organiczne były kompostowane i wracały na pola.Używanie kompostubyło wspierane przez zarządzających, a badania rolnicze koncentrowały się nawykorzystaniu organicznej materii i technik kompostowania.Był to system rolniczy, któryscalał zbiory, zwierzęta i ludzi w jedno ciało.Model taki przetrwał aż do naszych czasów.Można powiedzieć, że rolnictwo organiczne praktykowane na Zachodzie wystartowałow chwili odchodzenia od organicznych upraw na Wschodzie.Kontynuując powiedziałem, że rolnictwo naturalne można podzielić na dwa rodzaje:całościowe, transcendentalne, naturalne rolnictwo i rolnictwo ukierunkowane na Naturę,stosowane w relatywnym świecie.Jeśli musiałbym to wyjaśnić w terminach buddyjskich, można by nazwać jeden rodzaj rolnictwo naturalne Mahajany , a drugie Hinajany.Całościowe, naturalne rolnictwo Mahajany bierze się ze stanu jedności pomiędzyczłowiekiem i Naturą.Jest zgodne z Naturą taką, jaka ona jest i z umysłem takim, jakim onjest.Bierze się z przekonania, że jeśli człowiek przekroczy poziom swoich pragnień i poddasię Naturze, ona odpowie zaspakajając wszelkie jego potrzeby.Aby dać tu prostą analogiępowiem, że relacja pomiędzy ludzkością i Naturą, może być przedstawiona jako doskonałyzwiązek pomiędzy kobieta i mężczyzną.Doskonała para nie potrzebuje składać sobieprzysiąg, ani ślubów, po prostu zaistniała w sposób naturalny.Ukierunkowane, naturalne rolnictwo Hinajany jest naśladowaniem Natury jakosamoświadome staranie się wprowadzenia organicznej , albo innej metody upraw.Sposobyte są używane, aby osiągnąć obiektywny rezultat.Chociaż z natury staranie to może być pełnemiłości i życzliwego zrozumienia, relacja pozostaje wciąż niepewna.Nowoczesne rolnictwo przemysłowe pragnie również stworzyć niebo na ziemi ,lecz nie rozumie mądrości nieba i przez to stara się wykorzystywać Naturę.Chociaż usilnie byśmy poszukiwali, nie znalezlibyśmy ani jednej osoby, która by zgadzała sięna taki stan rzeczy.Uproszczony pogląd na naturalne ogrodnictwo mówi, że dobrze jest dodawać materiiorganicznej do gruntów i hodować zwierzęta.W ten sposób można najlepiej korzystaćz Natury.Z punktu widzenia osobistej praktyki to jest w porządku, ale na drodze tej tracimy duchaprawdziwego, naturalnego rolnictwa.Ukierunkowane, naturalne rolnictwo można porównać do szkoły miecza znanej jako szkołajednego uderzenia.Zwycięstwo jest oczekiwane poprzez samoświadome doskonalenietechniki.Współczesne rolnictwo przemysłowe przypomina szkołę dwóch uderzeń, która zakłada,że możemy osiągnąć zwycięstwo, stosując również doskonałą blokadę przed uderzeniamimiecza przeciwnika.W kontraście, prawdziwie naturalne rolnictwo jest jak szkoła nie używania miecza,do niczego nie zmierza i nie oczekuje zwycięstwa [ Pobierz całość w formacie PDF ]