[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W zasadzie żurawie przesuwne nie mają własnych mechanizów jazdy.Składa on się z następujących głównych czę*ci:- podwozia, wyposażonego w 4 metalowe koła umożliwiające ręczne przemieszczenie żurawia na terenie pracy,- płyty obrotowej, na której umieszczone są wszystkie mechanizmy, płytę tę można obraca* ręcznie względem osi,- machanizmu podnoszenia i opuszczania haka, składającego się z silnika elektrycznego, sprzęgła, przekładni redukcyjnej, bębna linowego,- wysięgnika ( długiego z dziobkiem, dla wersji montażowej lub krótkiego, dla wersji z wysięgnikiem prostym ),- zblocza hakowegoŻuraw jest stosowany tam, gdzie zachodzi potrzeba podnoszenia ładunków o niewielkiej masie ( 600 kg ) i na niewielkie wysoko*ci ( 10 m dla wersji montażowej wysokiej lub 5,1 m dla wersji z wysięgnikiem prostym ), a intensywno** prac jest taka, że obrót i przesuwanie można wykonywa* ręcznnie.Żurawie wieżowe- stanowią nowoczesne, wysokiej jako*ci urządzenia transportowo-montażowe łączące trzy rodzaje transportu wewnętrznego,a mianowicie: transport poziomy na dole, transport pionowy oraz transport poziomy na górze; mają możliwo** samodzielnego poruszania się po torach szynowych; znalazły zastosowanie w budownictwie miejskim i przemysłowym zarówno dla transportu materiałów budowlanych wszystkich rodzajów, jak i do montażu konstrukcji stalowych oraz żelbetowych, a w szczególno*ci do wznoszenia budowli ( domów mieszkalnych ) metodą uprzemysłowioną; zaletą jest duży zasięg wysięgnika oraz jego wysoki oparcie na wieży, co powoduje powstanie pod nim wielkiej operacyjnej przestrzeni montażowej i duże możliwo*ci ustawiania nowych elemętów konstrukcyjnych ponad zamontowanymi uprzednio ; ich znaczna ruchliwo** ( duża prędko** obrotowa ,przesówno** ) ,pozwala na bezpo*rednie podawanie materiałów ze składów przyobiektowych na miejsca robocze bez dodatkowego transportu poziomego na dole i na górze , wykonywanego przez inne urządzenia transportowe ; głównymi wadami żurawi wieżowych są : duży koszt , znaczna masa oraz konieczno** układania torów ; cechą charakterystyczną jest przymocowanie wysięgnika na wierzchu wieży kolumny ; specyficzny kształt żurawiwieżowych w formie litery T lub L zapewnia w największym stopniu należytą obsługę pionowego obszaru transportowego lub montażowego , co też jest najważniejszą przyczyną dużego ich rozpowszechnienia się w budownictwie ; głównym parametrem charakteryzującym wolno stojące żurawie i istotnym dla ich pracy jest największy dopuszczalny moment wywracający względem osi , wokół krótej może nastąpi* obrót podstawy żurawia.Klasyfikacja żurawi wieżowychPodział ze względu na rodzaj podwozia :- na podwoziu torowym ( szynowym )- na podwoziu kołowymPrzy podziale żurawi wieżowych stosowane są nasępujące kryteria :* możliwo** przemieszczania się względem obsługiwanegoobiektu* konstrukcja wieży ( obrotowa i stała z głowicą obrotową )* konstrukcja wysięgnika ( z wodzakiem lub bez )* moment udźwiguZestaw kryterów o charakterze eksploatecyjnym :- możliwo** przemieszczania się żurawia względem obsługiwanego obiektu- możliwo** szybkiego i łatwego montażu oraz demontażu- możliwo** szybkich przerzutów na inne budowy- uniwersalno** zastosowaniaPdział żurawi wieżowych ze względu na ekploatację :- żurawie wieżowe „ szybkomątujące” ( konstrukcja ich pozwala na transport w cało*ci oraz ich szybki montaż na placu budowy)- żurawie wieżowe torowe z wieżą obrotową- żurawie wieżowe uniwersalneŻurawie wieżowe kratowe z obracalną główicą - składa się z następujących głównych zespołów :- dolnej czę*ci , nazywanej podstawą , ustawionej na torze33 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl matkasanepid.xlx.pl
.W zasadzie żurawie przesuwne nie mają własnych mechanizów jazdy.Składa on się z następujących głównych czę*ci:- podwozia, wyposażonego w 4 metalowe koła umożliwiające ręczne przemieszczenie żurawia na terenie pracy,- płyty obrotowej, na której umieszczone są wszystkie mechanizmy, płytę tę można obraca* ręcznie względem osi,- machanizmu podnoszenia i opuszczania haka, składającego się z silnika elektrycznego, sprzęgła, przekładni redukcyjnej, bębna linowego,- wysięgnika ( długiego z dziobkiem, dla wersji montażowej lub krótkiego, dla wersji z wysięgnikiem prostym ),- zblocza hakowegoŻuraw jest stosowany tam, gdzie zachodzi potrzeba podnoszenia ładunków o niewielkiej masie ( 600 kg ) i na niewielkie wysoko*ci ( 10 m dla wersji montażowej wysokiej lub 5,1 m dla wersji z wysięgnikiem prostym ), a intensywno** prac jest taka, że obrót i przesuwanie można wykonywa* ręcznnie.Żurawie wieżowe- stanowią nowoczesne, wysokiej jako*ci urządzenia transportowo-montażowe łączące trzy rodzaje transportu wewnętrznego,a mianowicie: transport poziomy na dole, transport pionowy oraz transport poziomy na górze; mają możliwo** samodzielnego poruszania się po torach szynowych; znalazły zastosowanie w budownictwie miejskim i przemysłowym zarówno dla transportu materiałów budowlanych wszystkich rodzajów, jak i do montażu konstrukcji stalowych oraz żelbetowych, a w szczególno*ci do wznoszenia budowli ( domów mieszkalnych ) metodą uprzemysłowioną; zaletą jest duży zasięg wysięgnika oraz jego wysoki oparcie na wieży, co powoduje powstanie pod nim wielkiej operacyjnej przestrzeni montażowej i duże możliwo*ci ustawiania nowych elemętów konstrukcyjnych ponad zamontowanymi uprzednio ; ich znaczna ruchliwo** ( duża prędko** obrotowa ,przesówno** ) ,pozwala na bezpo*rednie podawanie materiałów ze składów przyobiektowych na miejsca robocze bez dodatkowego transportu poziomego na dole i na górze , wykonywanego przez inne urządzenia transportowe ; głównymi wadami żurawi wieżowych są : duży koszt , znaczna masa oraz konieczno** układania torów ; cechą charakterystyczną jest przymocowanie wysięgnika na wierzchu wieży kolumny ; specyficzny kształt żurawiwieżowych w formie litery T lub L zapewnia w największym stopniu należytą obsługę pionowego obszaru transportowego lub montażowego , co też jest najważniejszą przyczyną dużego ich rozpowszechnienia się w budownictwie ; głównym parametrem charakteryzującym wolno stojące żurawie i istotnym dla ich pracy jest największy dopuszczalny moment wywracający względem osi , wokół krótej może nastąpi* obrót podstawy żurawia.Klasyfikacja żurawi wieżowychPodział ze względu na rodzaj podwozia :- na podwoziu torowym ( szynowym )- na podwoziu kołowymPrzy podziale żurawi wieżowych stosowane są nasępujące kryteria :* możliwo** przemieszczania się względem obsługiwanegoobiektu* konstrukcja wieży ( obrotowa i stała z głowicą obrotową )* konstrukcja wysięgnika ( z wodzakiem lub bez )* moment udźwiguZestaw kryterów o charakterze eksploatecyjnym :- możliwo** przemieszczania się żurawia względem obsługiwanego obiektu- możliwo** szybkiego i łatwego montażu oraz demontażu- możliwo** szybkich przerzutów na inne budowy- uniwersalno** zastosowaniaPdział żurawi wieżowych ze względu na ekploatację :- żurawie wieżowe „ szybkomątujące” ( konstrukcja ich pozwala na transport w cało*ci oraz ich szybki montaż na placu budowy)- żurawie wieżowe torowe z wieżą obrotową- żurawie wieżowe uniwersalneŻurawie wieżowe kratowe z obracalną główicą - składa się z następujących głównych zespołów :- dolnej czę*ci , nazywanej podstawą , ustawionej na torze33 [ Pobierz całość w formacie PDF ]