[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jest to jednocześnie medium najmłodsze i najnowocześniejsze.Tym niemniej Internet jako medium reklamowe charakteryzuje się bardzo szerokimi perspektywami.Już w 2000 roku było w Polsce 5,2 mln internatów.Liczba ta szybko wzrasta i według prognoz do roku 2004 powinna się podwoić, dzięki czemu dostęp do Internetu posiadać będzie prawie 30% społeczeństwa.Tworzy się, więc ogromne uniwersum ludzi aktywnie korzystających z informacji dostępnych w Internecie.Dużym atutem reklamy internetowej jest fakt jej pozytywnego postrzegania przez odbiorców.Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Katedrę Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie jest ona odbierana jako mniej denerwująca i absorbująca od innych form reklamy medialnej.Ponad 45% internatów wyraża się o niej pozytywnie, a tylko 12% jest zdania przeciwnego.Również około połowy osób korzystających z Internetu jest zainteresowana reklamami internetowymi, a jedynie 10% deklaruje się jako osoby zupełnie odporne na ich oddziaływanie.INTERNETZalety:lłatwy i ciągły dostęp w czasie i przestrzenillglobalny zasięg reklamyllwysoka siła przyciągania i oddziaływaniallniewielka konkurencja w ramach tego mediumllstwarzanie image firmy jako „nadążającej z duchem czasu” i postępowejllmożliwość przekazania informacji bardziej szczegółowych i obszerniejszych niż w innych mediachllmożliwość odbierania listów od potencjalnych klientów za pośrednictwem poczty elektronicznejllinteraktywność polegająca na możliwości natychmiastowego kontaktu klienta z reklamującą się firmą; kontakt ten nie ogranicza się tylko do przekazania informacji, klient może przejrzeć informacje o ofercie, podjąć decyzję o zakupie, dokonać zamówienia, a w niektórych przypadkach nawet dokonać płatnościlWady:lutrudniony dostęp dostawców usług internetowych, spowodowany brakiem jednolitych cenników i standardów usługllnierzetelność i brak profesjonalizmu dostawcówllzatłoczenie siecillbrak bezpieczeństwa przesyłania informacjil2.3.Uczestnicy procesu doboru mediówFunkcjonowanie rynku reklamy, a w jego ramach realizacja procesu doboru mediów i środków reklamy, oparte są na istnieniu szeregu podmiotów współuczestniczących w tworzeniu strategii reklamowej (rys.16).Do podmiotów tych należą:lnadawcy reklamy (przedsiębiorstwa),llodbiorcy reklamy (konsumenci),llogniwa pośredniczące:l- agencje konsultingowe i badawcze,- agencje reklamowe,- firmy związane z produkcją reklam,- agencje medialne,- ogniwa zarządzające mediami (właściciele i dysponenci mediów).Każdy z tych podmiotów uczestniczy w procesie doboru mediów i środków reklamy.Nadawcy reklamy.Nadawcą reklamy może być każdy podmiot, który zamierza wykorzystać media reklamowe w procesie komunikowania się z rynkiem.Krąg nadawców tworzą: przedsiębiorstwa produkcyjne, handlowe, usługowe, a także agencje reklamowe.Rola nadawców reklamy w procesie doboru mediów i środków reklamy wynika przede wszystkim z ich strategii marketingowej, a w jej ramach ze strategii promocyjnej.Odbiorcy reklamy.Odbiorcami reklamy są osoby lub podmioty, do których adresowane są przekazy reklamowe, w celu wywołania w nich określonego działania, zgodnie z intencjami nadawcy (wywołanie zakupu).Znaczenie odbiorców reklamy w procesie zarządzania mediami i środkami reklamy związane jest przede wszystkim z określeniem grupy docelowej, do której ma być skierowany przekaz reklamowy.Grupa ta zawsze charakteryzuje się określonymi cechami i preferencjami w zakresie wszelkich działań rynkowych, w tym również w zakresie mediów i środków reklamy.Ogniwa pośredniczące - Agencje konsultingowe i badawcze.Są to agencje świadczące usługi w zakresie określania i charakterystyki grupy docelowej oraz wstępnego wnioskowania odnośnie do konieczności rozpoczęcia działań reklamowych.Ogniwa pośredniczące - Agencje reklamowe.We współczesnych gospodarkach rynkowych agencje reklamowe stanowią najważniejsze ogniwo sprawnego przekazywania informacji pomiędzy nadawcami i odbiorcami reklamy, budowania więzi z otoczeniem, kreowania opinii, formułowania wrażeń i budowania przekonań.Nie każda firma jest zainteresowana w realizowaniu swojej działalności z pomocą agencji reklamowej.Większość dobrze zorganizowanych przedsiębiorstw korzysta jednak z ich usług uznając, że usługi te są tańsze, wykonane w sposób profesjonalny i skuteczniejsze [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl matkasanepid.xlx.pl
.Jest to jednocześnie medium najmłodsze i najnowocześniejsze.Tym niemniej Internet jako medium reklamowe charakteryzuje się bardzo szerokimi perspektywami.Już w 2000 roku było w Polsce 5,2 mln internatów.Liczba ta szybko wzrasta i według prognoz do roku 2004 powinna się podwoić, dzięki czemu dostęp do Internetu posiadać będzie prawie 30% społeczeństwa.Tworzy się, więc ogromne uniwersum ludzi aktywnie korzystających z informacji dostępnych w Internecie.Dużym atutem reklamy internetowej jest fakt jej pozytywnego postrzegania przez odbiorców.Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Katedrę Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie jest ona odbierana jako mniej denerwująca i absorbująca od innych form reklamy medialnej.Ponad 45% internatów wyraża się o niej pozytywnie, a tylko 12% jest zdania przeciwnego.Również około połowy osób korzystających z Internetu jest zainteresowana reklamami internetowymi, a jedynie 10% deklaruje się jako osoby zupełnie odporne na ich oddziaływanie.INTERNETZalety:lłatwy i ciągły dostęp w czasie i przestrzenillglobalny zasięg reklamyllwysoka siła przyciągania i oddziaływaniallniewielka konkurencja w ramach tego mediumllstwarzanie image firmy jako „nadążającej z duchem czasu” i postępowejllmożliwość przekazania informacji bardziej szczegółowych i obszerniejszych niż w innych mediachllmożliwość odbierania listów od potencjalnych klientów za pośrednictwem poczty elektronicznejllinteraktywność polegająca na możliwości natychmiastowego kontaktu klienta z reklamującą się firmą; kontakt ten nie ogranicza się tylko do przekazania informacji, klient może przejrzeć informacje o ofercie, podjąć decyzję o zakupie, dokonać zamówienia, a w niektórych przypadkach nawet dokonać płatnościlWady:lutrudniony dostęp dostawców usług internetowych, spowodowany brakiem jednolitych cenników i standardów usługllnierzetelność i brak profesjonalizmu dostawcówllzatłoczenie siecillbrak bezpieczeństwa przesyłania informacjil2.3.Uczestnicy procesu doboru mediówFunkcjonowanie rynku reklamy, a w jego ramach realizacja procesu doboru mediów i środków reklamy, oparte są na istnieniu szeregu podmiotów współuczestniczących w tworzeniu strategii reklamowej (rys.16).Do podmiotów tych należą:lnadawcy reklamy (przedsiębiorstwa),llodbiorcy reklamy (konsumenci),llogniwa pośredniczące:l- agencje konsultingowe i badawcze,- agencje reklamowe,- firmy związane z produkcją reklam,- agencje medialne,- ogniwa zarządzające mediami (właściciele i dysponenci mediów).Każdy z tych podmiotów uczestniczy w procesie doboru mediów i środków reklamy.Nadawcy reklamy.Nadawcą reklamy może być każdy podmiot, który zamierza wykorzystać media reklamowe w procesie komunikowania się z rynkiem.Krąg nadawców tworzą: przedsiębiorstwa produkcyjne, handlowe, usługowe, a także agencje reklamowe.Rola nadawców reklamy w procesie doboru mediów i środków reklamy wynika przede wszystkim z ich strategii marketingowej, a w jej ramach ze strategii promocyjnej.Odbiorcy reklamy.Odbiorcami reklamy są osoby lub podmioty, do których adresowane są przekazy reklamowe, w celu wywołania w nich określonego działania, zgodnie z intencjami nadawcy (wywołanie zakupu).Znaczenie odbiorców reklamy w procesie zarządzania mediami i środkami reklamy związane jest przede wszystkim z określeniem grupy docelowej, do której ma być skierowany przekaz reklamowy.Grupa ta zawsze charakteryzuje się określonymi cechami i preferencjami w zakresie wszelkich działań rynkowych, w tym również w zakresie mediów i środków reklamy.Ogniwa pośredniczące - Agencje konsultingowe i badawcze.Są to agencje świadczące usługi w zakresie określania i charakterystyki grupy docelowej oraz wstępnego wnioskowania odnośnie do konieczności rozpoczęcia działań reklamowych.Ogniwa pośredniczące - Agencje reklamowe.We współczesnych gospodarkach rynkowych agencje reklamowe stanowią najważniejsze ogniwo sprawnego przekazywania informacji pomiędzy nadawcami i odbiorcami reklamy, budowania więzi z otoczeniem, kreowania opinii, formułowania wrażeń i budowania przekonań.Nie każda firma jest zainteresowana w realizowaniu swojej działalności z pomocą agencji reklamowej.Większość dobrze zorganizowanych przedsiębiorstw korzysta jednak z ich usług uznając, że usługi te są tańsze, wykonane w sposób profesjonalny i skuteczniejsze [ Pobierz całość w formacie PDF ]