[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.%7ładen mistrz nie jest tak wielki, by dokładnie znać całycharakter ucznia.To, co pomogło mu w przeszłości, może mu zaszkodzić w przyszłości.Lecz skoro jego funkcją jest służenie uczniowi, może tego dokonać w bardzo prosty sposób.Ponieważ wszystkie myśli są zasłonami tego Zwiatła, może doradzić zniszczenie wszystkich myśli, azanim to nastąpi, nauczać takich praktyk, które prowadzą do takiego zniszczenia.Praktyki te na całe szczęście zostały zebrane i udostępnione w przejrzystym języku przez zakon A.A.W instrukcjach tych naucza się względności i ograniczeń każdej z praktyk, a pomija wszelkiedogmatyczne interpretacje.Każda praktyka jest sama w sobie demonem, którego należy zniszczyć.Lecz zanim się go zniszczy, trzeba go wywołać.Hańba temu Mistrzowi, który unika którejś z tych praktyk, bez względu na to, jak bardzo wstrętna ibezużyteczna wydaje mu się ona ! Dopiero szczegółowa o niej wiedza, którą może przynieść samodoświadczenie, może pomóc uczniowi.Jakkolwiek nudny wydawałby się ten wysiłek, należy gopodjąć.Gdyby można było żałować czegoś w życiu, byłyby to godziny spędzone na owocnychpraktykach, które by można było wykorzystać lepiej na praktyki jałowe.Mistrz pielęgnując swójogród stara się nie wyróżniać kwiatu, który będzie jego następcą.I nie jest powiedziane, żewykorzystywałby inne rzeczy, aniżeli te, które wykorzystywał dotychczas.Możliwe jest bowiem, żegdyby nie miał kwasu, noża, ognia czy olejku, mógłby przegapić kwiat, który miał być po nimMistrzem !ROZDZIAA XIKoronaKorona Maga reprezentuje koniec jego dzieła.Jest obręczą z czystego złota, na której przodzieznajdują się trzy pentagramy, a z tyłu której znajduje się heksagram.Zrodkowy pentagram zawieradiament lub wielki opal.Pozostałe trzy symbole zawierają Tau.Koronę splata złoty wąż Ureuz, zwyprostowaną głową i rozpostartym kapturem.Pod Koroną znajduje się szkarłatny biret, który spadaaż do ramion.Zamiast niej nosi się czasem Ateph, Koronę Thotha, jako że Thoth jest Bogiem Prawdy, Mądrości iNauczycielem Magii.Korona Ateph ma dwa rogi baranie, ujawniające energię, panowanie, mocniszczącą przeciwności, oznakę początku.Między tymi rogami znajduje się dysk słońca.Z niegowschodzi Lotos, wznoszący się na blizniaczych piórach prawdy.Trzy inne dyski Słońca wznoszą się -jeden na kielichu Lotosu, dwa pozostałe na skręconych piórach.Istnieje jeszcze inna Korona, Korona Amona, od nazwy z której Hebrajczycy zapożyczyli swe świętesłowo "Amen".Korona ta po prostu składa się z piór prawdy.Nie będziemy dalej wnikać w jejsymbolikę, albowiem jest ona zbliżona do symboliki Korony opisanej na samym początku.Szkarłatna czapka oznacza zatajenie, symbolizując także zalew chwały spadającej na Maga z góry.Jest z aksamitu za względu na delikatność boskiego pocałunku.Szkarłat oznacza samą krew Boga,którego jest życiem.Złota przewiązka jest symbolem wiecznego koła doskonalości.Trzy pentagramysymbolizują Ojca, Syna i Ducha Zwiętego, podczas gdy heksagram reprezentuje samego Maga.Zazwyczaj pentagramy reprezentują mikrokosmos, heksagramy zaś makrokosmos, lecz w tymprzypadku odwrócenie tej zasady jest sensowne, ponieważ w tej Koronie Doskonałości to, co jestniżej, staje się tym, co jest wyżej, a to, co jest wyżej, staje się tym, co jest niżej.Jeśli nosi siędiament, jest tak ze względu na Zwiatło, które jest przed wszystkimi manifestacjami w formie.Gdynosi się opal, dzieje się tak dla uczczenia szczytnego planu Wszystkiego, dla objęcia i rozwinięciawieczystej błogości, zamanifestowania się jako Wielu, którzy mogą stać się Nieobjawionym Jednym.Lecz jest to przedmiot zbyt wielki na tak skromny esej.Wąż spowijający Koronę posiada wiele znaczeń lub też jedno znaczenie, które ma wiele odnośników.Jest symbolem królewskości i inicjacji, jako że namaszczony Mag jest Królem i Kapłanem.Reprezentuje także Hadit, którego słowa można jedynie tu przytoczyć : " Jam jest tajemnym wężemgotowym do skoku; w moich zwojach wyraża się radość.Kiedy podniosę swoją głowę, Ja i Nuitjesteśmy jednym.Kiedy zwieszę swoją głowę i strzelę jadem, na Ziemi zapanuje uniesienie i stanęsię z nią jednym".Wąż jest również wężem Kundalini, samą magiczną mocą, manifestującym się aspektem BoskościMaga, którego nieprzejawiony aspekt znajduje się w pokoju i ciszy, gdzie nie ma symboli.System hinduski opisuje Wielkie Dzieło jako rozwijanie się węża zwiniętego w dole kręgosłupa, któryrozwija się ku głowie , by tam zjednoczyć się z Panem Wszystkiego.Wąż jest również tym, który truje, jest siłą, która niszczy Wszechświat przejawiony.Jest takżeszmaragdowym wężem otaczającym Wszechświat.Dokładne studia na ten temat znajdują się wLiber LXV.W kapturze tego węża znajduje się sześć klejnotów, trzy po każdej ze stron, Rubin,Szmaragd i Szafir, trzy święte elementy rozmieszczone równomiernie po obu jago stronach.ROZDZIAA XIISzataSzata Maga może różnić się ze względu na jego stopień i naturę jego dzieła.Istnieją dwie główne szaty, biała i czarna.Z tych dwóch czarna jest ważniejsza, jako że biała nieposiada kaptura.Szaty te mogą różnić się przez dodanie rozmaitych symboli, lecz w każdymwypadku kształtem ich jest Tau.Ogólna przyswojona przez nas symbolika prowadzi nas do opisu Szaty, na którą niewielu z nasmogłoby sobie pozwolić.Szata ta zrobiona jest z drogiego jedwabiu koloru głębokiego błękitu,błękitu nocnego nieba.Jest wyszywana złotymi gwiazdami, różami i liliami.Wokół brzegu, u wylotujej poły, znajduje się wielki wąż, podczas gdy z przodu, od szyi ku brzegowi spada Strzała opisana wWizji Piątego Aethyru.Szata ta podszywana jest purpurowym aksamitem, na którym wyszyty jestzielony wąż skręcony od szyi ku brzegowi.Jej symbolizm odnosi się do wysokich misteriów, któremuszą być studiowane w Liber CCXX i Liber CDXVIII.Mając już za sobą szczegółowe omówienieSzat, powiedzmy o niej w ogóle [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl matkasanepid.xlx.pl
.%7ładen mistrz nie jest tak wielki, by dokładnie znać całycharakter ucznia.To, co pomogło mu w przeszłości, może mu zaszkodzić w przyszłości.Lecz skoro jego funkcją jest służenie uczniowi, może tego dokonać w bardzo prosty sposób.Ponieważ wszystkie myśli są zasłonami tego Zwiatła, może doradzić zniszczenie wszystkich myśli, azanim to nastąpi, nauczać takich praktyk, które prowadzą do takiego zniszczenia.Praktyki te na całe szczęście zostały zebrane i udostępnione w przejrzystym języku przez zakon A.A.W instrukcjach tych naucza się względności i ograniczeń każdej z praktyk, a pomija wszelkiedogmatyczne interpretacje.Każda praktyka jest sama w sobie demonem, którego należy zniszczyć.Lecz zanim się go zniszczy, trzeba go wywołać.Hańba temu Mistrzowi, który unika którejś z tych praktyk, bez względu na to, jak bardzo wstrętna ibezużyteczna wydaje mu się ona ! Dopiero szczegółowa o niej wiedza, którą może przynieść samodoświadczenie, może pomóc uczniowi.Jakkolwiek nudny wydawałby się ten wysiłek, należy gopodjąć.Gdyby można było żałować czegoś w życiu, byłyby to godziny spędzone na owocnychpraktykach, które by można było wykorzystać lepiej na praktyki jałowe.Mistrz pielęgnując swójogród stara się nie wyróżniać kwiatu, który będzie jego następcą.I nie jest powiedziane, żewykorzystywałby inne rzeczy, aniżeli te, które wykorzystywał dotychczas.Możliwe jest bowiem, żegdyby nie miał kwasu, noża, ognia czy olejku, mógłby przegapić kwiat, który miał być po nimMistrzem !ROZDZIAA XIKoronaKorona Maga reprezentuje koniec jego dzieła.Jest obręczą z czystego złota, na której przodzieznajdują się trzy pentagramy, a z tyłu której znajduje się heksagram.Zrodkowy pentagram zawieradiament lub wielki opal.Pozostałe trzy symbole zawierają Tau.Koronę splata złoty wąż Ureuz, zwyprostowaną głową i rozpostartym kapturem.Pod Koroną znajduje się szkarłatny biret, który spadaaż do ramion.Zamiast niej nosi się czasem Ateph, Koronę Thotha, jako że Thoth jest Bogiem Prawdy, Mądrości iNauczycielem Magii.Korona Ateph ma dwa rogi baranie, ujawniające energię, panowanie, mocniszczącą przeciwności, oznakę początku.Między tymi rogami znajduje się dysk słońca.Z niegowschodzi Lotos, wznoszący się na blizniaczych piórach prawdy.Trzy inne dyski Słońca wznoszą się -jeden na kielichu Lotosu, dwa pozostałe na skręconych piórach.Istnieje jeszcze inna Korona, Korona Amona, od nazwy z której Hebrajczycy zapożyczyli swe świętesłowo "Amen".Korona ta po prostu składa się z piór prawdy.Nie będziemy dalej wnikać w jejsymbolikę, albowiem jest ona zbliżona do symboliki Korony opisanej na samym początku.Szkarłatna czapka oznacza zatajenie, symbolizując także zalew chwały spadającej na Maga z góry.Jest z aksamitu za względu na delikatność boskiego pocałunku.Szkarłat oznacza samą krew Boga,którego jest życiem.Złota przewiązka jest symbolem wiecznego koła doskonalości.Trzy pentagramysymbolizują Ojca, Syna i Ducha Zwiętego, podczas gdy heksagram reprezentuje samego Maga.Zazwyczaj pentagramy reprezentują mikrokosmos, heksagramy zaś makrokosmos, lecz w tymprzypadku odwrócenie tej zasady jest sensowne, ponieważ w tej Koronie Doskonałości to, co jestniżej, staje się tym, co jest wyżej, a to, co jest wyżej, staje się tym, co jest niżej.Jeśli nosi siędiament, jest tak ze względu na Zwiatło, które jest przed wszystkimi manifestacjami w formie.Gdynosi się opal, dzieje się tak dla uczczenia szczytnego planu Wszystkiego, dla objęcia i rozwinięciawieczystej błogości, zamanifestowania się jako Wielu, którzy mogą stać się Nieobjawionym Jednym.Lecz jest to przedmiot zbyt wielki na tak skromny esej.Wąż spowijający Koronę posiada wiele znaczeń lub też jedno znaczenie, które ma wiele odnośników.Jest symbolem królewskości i inicjacji, jako że namaszczony Mag jest Królem i Kapłanem.Reprezentuje także Hadit, którego słowa można jedynie tu przytoczyć : " Jam jest tajemnym wężemgotowym do skoku; w moich zwojach wyraża się radość.Kiedy podniosę swoją głowę, Ja i Nuitjesteśmy jednym.Kiedy zwieszę swoją głowę i strzelę jadem, na Ziemi zapanuje uniesienie i stanęsię z nią jednym".Wąż jest również wężem Kundalini, samą magiczną mocą, manifestującym się aspektem BoskościMaga, którego nieprzejawiony aspekt znajduje się w pokoju i ciszy, gdzie nie ma symboli.System hinduski opisuje Wielkie Dzieło jako rozwijanie się węża zwiniętego w dole kręgosłupa, któryrozwija się ku głowie , by tam zjednoczyć się z Panem Wszystkiego.Wąż jest również tym, który truje, jest siłą, która niszczy Wszechświat przejawiony.Jest takżeszmaragdowym wężem otaczającym Wszechświat.Dokładne studia na ten temat znajdują się wLiber LXV.W kapturze tego węża znajduje się sześć klejnotów, trzy po każdej ze stron, Rubin,Szmaragd i Szafir, trzy święte elementy rozmieszczone równomiernie po obu jago stronach.ROZDZIAA XIISzataSzata Maga może różnić się ze względu na jego stopień i naturę jego dzieła.Istnieją dwie główne szaty, biała i czarna.Z tych dwóch czarna jest ważniejsza, jako że biała nieposiada kaptura.Szaty te mogą różnić się przez dodanie rozmaitych symboli, lecz w każdymwypadku kształtem ich jest Tau.Ogólna przyswojona przez nas symbolika prowadzi nas do opisu Szaty, na którą niewielu z nasmogłoby sobie pozwolić.Szata ta zrobiona jest z drogiego jedwabiu koloru głębokiego błękitu,błękitu nocnego nieba.Jest wyszywana złotymi gwiazdami, różami i liliami.Wokół brzegu, u wylotujej poły, znajduje się wielki wąż, podczas gdy z przodu, od szyi ku brzegowi spada Strzała opisana wWizji Piątego Aethyru.Szata ta podszywana jest purpurowym aksamitem, na którym wyszyty jestzielony wąż skręcony od szyi ku brzegowi.Jej symbolizm odnosi się do wysokich misteriów, któremuszą być studiowane w Liber CCXX i Liber CDXVIII.Mając już za sobą szczegółowe omówienieSzat, powiedzmy o niej w ogóle [ Pobierz całość w formacie PDF ]