[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wykonywanie aktów kultycznychuobecnia zbawcze dzieła, których autorem jest sam Bóg, daje również do nich do-stęp tym osobom, które na mocy własnych odczuć, pragnień czy potrzeb wyko-nują owe święte czynności.Akty kultyczne nazwać więc można rzeczywistością,w której człowiek spotyka się z Bogiem i z Jego dziełami, doświadczając zarazemich zbawczych skutków80.W aktach kultu można wyróżnić dwa wymiary: zewnętrzny i wewnętrzny.Wy-miar zewnętrzny wiąże się z wykonywaniem różnego rodzaju czynności stanowią-cych określony rytuał, który ma najczęściej pochodzenie ludzkie.Owe czynnościsą także mocno zakorzenione w kulturze środowisk, które je sprawują.Zewnętrz-ne formy kultu, których jest bardzo wiele, chociaż są ważne, nie stanowią jednako jego istocie.Nie można nazwać kultem tego, co jedynie zewnętrzne, wyrecyto-wane, nie posiadające autentycznej głębi, która stanowi próbę nawiązania kontaktuz Bogiem.Dopiero wymiar wewnętrzny omawianych aktów, przeżywanych przezkażdego człowieka na sposób indywidualny, ma moc łączyć ze światem nadprzy-rodzonym, przez które to połączenie może on dostąpić uświęcenia i zbawienia81.Kult na terenie sekt, chociaż posiada rozbudowany rytuał, to jednak często po-zbawiony jest wymiaru wewnętrznego.Przyczynia się to do traktowania go nasposób magiczny.Zewnętrznym obrzędom śpiewom, recytacjom oraz wszelkim80 Por.M.Rusecki, Istota i geneza religii, Lublin - Sandomierz 1997, s.84.81 Por.Tamże, s.84 - 85.Wlascicielem tego egzemplarza ebooka jest Piotr Bulanda - piterson3@poczta.onet.pl - NrKlub: 109Doktryna44Rozpoznać sektę Marcin Pytlakwykonywanym czynnościom przypisywana jest moc, mająca swe zródło w nichsamych.Każdy szczegół w liturgii wykonywanej przez sekty posiada wobec tegoogromną wagę, zaś jakiekolwiek odstępstwo od przepisanych słów lub gestów, będącewynikiem nawet pomyłki celebrującego, uważane jest za niweczące cały obrzęd82.Sekty wykształciły wiele rytuałów, wśród których wyróżnić można oczyszczające,ofiarnicze, inicjacyjne oraz obrzędowo - zabawowe83.Towarzyszą one wyznawcomprzy okazji najróżniejszych okoliczności, jednak za każdym razem podczas ichcelebracji wypaczone zostaje podstawowe zadanie kultu, to jest funkcja łączeniaczłowieka z Bogiem.W ruchach alternatywnych wykonywanie czynności rytual-nych ma na celu zapanowanie nad mocami nadprzyrodzonymi oraz wykorzystanieich sił dla osiągnięcia skutków zamierzonych przez celebrującego kult.Szczególniewyraznie można dostrzec tego typu podejście w ruchach satanistycznych, którewykształciły trzy rodzaje rytuałów, dotyczących seksualności, uczucia inaczejlitości, i destrukcji.Celem pierwszego z nich jest wzbudzenie pożądania seksual-nego w osobie będącej przedmiotem pożądania sprawującego kult.Może być onrównież sprawowany dla przywołania partnera seksualnego w celu zaspokojeniażądz celebrującego.Drugi odprawiany jest w celu pomocy innym lub sobie same-mu dla uproszenia zdrowia, rodzinnego szczęścia, powodzenia w interesach itd.Trzeci celebrowany jest dla zniszczenia danej osoby, jak również dla zaspokoje-nia gniewu, pogardy, nienawiści lub lekceważenia ze strony sprawującego rytuał84.Odprawiający je nie liczą się z wolą szatana, którego mocą mają być spowodowaneokreślone skutki, upatrując raczej zródła ich powodzenia we własnym działaniuoraz mocy słów lub wykonywanych przez siebie czynności.Magiczne traktowanie skutków odprawianego przez siebie rytuału zdradzają rów-nież mormoni.Główny rytuał mormonów odbywa się w świątyni i polega na ob-myciu, następnie zaś namaszczeniu wyznawcy.Po tych otrzymuje on specjalnystrój koszulę z wyszytymi na obu piersiach oraz w okolicach pępka symbolamiświątynnymi, mającymi wiele wspólnego z praktykami okultystycznymi85.Wierząbowiem, że moc specjalnego ubrania, którego nigdy z siebie nie zdejmują, chroni82 Por.A.Posacki, Niebezpieczeństwo okultyzmu.Podstawy chrześcijańskiej walki duchowej, Kraków 1997, s.197- 200.83 Zwoliński, Anatomia sekty, s.101 - 104.84 A.Sz.La Vey, Biblia szatana, Wrocław 1999, s.129 - 132.85 Ritchie, Tajemniczy świat sekt i kultów, Warszawa 1994, s.90 - 91.Wlascicielem tego egzemplarza ebooka jest Piotr Bulanda - piterson3@poczta.onet.pl - NrKlub: 109Doktryna45Rozpoznać sektę Marcin Pytlakich przed wpływami diabła.Mężczyzni przysięgając bronić Kościoła własnym ży-ciem, uczą się tajemnych gestów symbolizujących kary, jakim będą poddani w ra-zie zdrady świątynnych tajemnic.Rytuał mormonów ma wiele wspólnego z prak-tykami wykonywanymi przez loże masońskie, gdyż w początkowej fazie istnieniaKościoła wszyscy jego członkowie, włącznie z założycielem J.Smithem, należeli dowolnomularstwa86.Na typowo magiczny rytuał wskazać można także w sekcie Transcendentalna Me-dytacja, która uzależnia postęp intelektualny oraz duchowy adeptów od inicjującejprzynależność do sekty pudży, będącej ceremonią oddania czci panteonowi hin-duskich bóstw87.3.2 Formy modlitwy medytacjiModlitwa znana jest wszystkim religiom świata.Występuje już w religiach pier-wotnych Azteków i Inków, Pigmejów afrykańskich i plemion australijskich [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl matkasanepid.xlx.pl
.Wykonywanie aktów kultycznychuobecnia zbawcze dzieła, których autorem jest sam Bóg, daje również do nich do-stęp tym osobom, które na mocy własnych odczuć, pragnień czy potrzeb wyko-nują owe święte czynności.Akty kultyczne nazwać więc można rzeczywistością,w której człowiek spotyka się z Bogiem i z Jego dziełami, doświadczając zarazemich zbawczych skutków80.W aktach kultu można wyróżnić dwa wymiary: zewnętrzny i wewnętrzny.Wy-miar zewnętrzny wiąże się z wykonywaniem różnego rodzaju czynności stanowią-cych określony rytuał, który ma najczęściej pochodzenie ludzkie.Owe czynnościsą także mocno zakorzenione w kulturze środowisk, które je sprawują.Zewnętrz-ne formy kultu, których jest bardzo wiele, chociaż są ważne, nie stanowią jednako jego istocie.Nie można nazwać kultem tego, co jedynie zewnętrzne, wyrecyto-wane, nie posiadające autentycznej głębi, która stanowi próbę nawiązania kontaktuz Bogiem.Dopiero wymiar wewnętrzny omawianych aktów, przeżywanych przezkażdego człowieka na sposób indywidualny, ma moc łączyć ze światem nadprzy-rodzonym, przez które to połączenie może on dostąpić uświęcenia i zbawienia81.Kult na terenie sekt, chociaż posiada rozbudowany rytuał, to jednak często po-zbawiony jest wymiaru wewnętrznego.Przyczynia się to do traktowania go nasposób magiczny.Zewnętrznym obrzędom śpiewom, recytacjom oraz wszelkim80 Por.M.Rusecki, Istota i geneza religii, Lublin - Sandomierz 1997, s.84.81 Por.Tamże, s.84 - 85.Wlascicielem tego egzemplarza ebooka jest Piotr Bulanda - piterson3@poczta.onet.pl - NrKlub: 109Doktryna44Rozpoznać sektę Marcin Pytlakwykonywanym czynnościom przypisywana jest moc, mająca swe zródło w nichsamych.Każdy szczegół w liturgii wykonywanej przez sekty posiada wobec tegoogromną wagę, zaś jakiekolwiek odstępstwo od przepisanych słów lub gestów, będącewynikiem nawet pomyłki celebrującego, uważane jest za niweczące cały obrzęd82.Sekty wykształciły wiele rytuałów, wśród których wyróżnić można oczyszczające,ofiarnicze, inicjacyjne oraz obrzędowo - zabawowe83.Towarzyszą one wyznawcomprzy okazji najróżniejszych okoliczności, jednak za każdym razem podczas ichcelebracji wypaczone zostaje podstawowe zadanie kultu, to jest funkcja łączeniaczłowieka z Bogiem.W ruchach alternatywnych wykonywanie czynności rytual-nych ma na celu zapanowanie nad mocami nadprzyrodzonymi oraz wykorzystanieich sił dla osiągnięcia skutków zamierzonych przez celebrującego kult.Szczególniewyraznie można dostrzec tego typu podejście w ruchach satanistycznych, którewykształciły trzy rodzaje rytuałów, dotyczących seksualności, uczucia inaczejlitości, i destrukcji.Celem pierwszego z nich jest wzbudzenie pożądania seksual-nego w osobie będącej przedmiotem pożądania sprawującego kult.Może być onrównież sprawowany dla przywołania partnera seksualnego w celu zaspokojeniażądz celebrującego.Drugi odprawiany jest w celu pomocy innym lub sobie same-mu dla uproszenia zdrowia, rodzinnego szczęścia, powodzenia w interesach itd.Trzeci celebrowany jest dla zniszczenia danej osoby, jak również dla zaspokoje-nia gniewu, pogardy, nienawiści lub lekceważenia ze strony sprawującego rytuał84.Odprawiający je nie liczą się z wolą szatana, którego mocą mają być spowodowaneokreślone skutki, upatrując raczej zródła ich powodzenia we własnym działaniuoraz mocy słów lub wykonywanych przez siebie czynności.Magiczne traktowanie skutków odprawianego przez siebie rytuału zdradzają rów-nież mormoni.Główny rytuał mormonów odbywa się w świątyni i polega na ob-myciu, następnie zaś namaszczeniu wyznawcy.Po tych otrzymuje on specjalnystrój koszulę z wyszytymi na obu piersiach oraz w okolicach pępka symbolamiświątynnymi, mającymi wiele wspólnego z praktykami okultystycznymi85.Wierząbowiem, że moc specjalnego ubrania, którego nigdy z siebie nie zdejmują, chroni82 Por.A.Posacki, Niebezpieczeństwo okultyzmu.Podstawy chrześcijańskiej walki duchowej, Kraków 1997, s.197- 200.83 Zwoliński, Anatomia sekty, s.101 - 104.84 A.Sz.La Vey, Biblia szatana, Wrocław 1999, s.129 - 132.85 Ritchie, Tajemniczy świat sekt i kultów, Warszawa 1994, s.90 - 91.Wlascicielem tego egzemplarza ebooka jest Piotr Bulanda - piterson3@poczta.onet.pl - NrKlub: 109Doktryna45Rozpoznać sektę Marcin Pytlakich przed wpływami diabła.Mężczyzni przysięgając bronić Kościoła własnym ży-ciem, uczą się tajemnych gestów symbolizujących kary, jakim będą poddani w ra-zie zdrady świątynnych tajemnic.Rytuał mormonów ma wiele wspólnego z prak-tykami wykonywanymi przez loże masońskie, gdyż w początkowej fazie istnieniaKościoła wszyscy jego członkowie, włącznie z założycielem J.Smithem, należeli dowolnomularstwa86.Na typowo magiczny rytuał wskazać można także w sekcie Transcendentalna Me-dytacja, która uzależnia postęp intelektualny oraz duchowy adeptów od inicjującejprzynależność do sekty pudży, będącej ceremonią oddania czci panteonowi hin-duskich bóstw87.3.2 Formy modlitwy medytacjiModlitwa znana jest wszystkim religiom świata.Występuje już w religiach pier-wotnych Azteków i Inków, Pigmejów afrykańskich i plemion australijskich [ Pobierz całość w formacie PDF ]