[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.11.Kongres Stanów Zjednoczonych, Copyright and Home Copying, s.4.12.Zob.Recording Industry Association of America, 2002 Yearend Statistics, dost´pnyprzez link #15.Póêniejszy raport wskazywa" nawet wi´ksze straty.Zob.RecordingIndustry Association of America, Some Facts About Music Piracy, 25 czerwiec 2003,dost´pny przez link #16: W ciàgu ostatnich 4 lat w Stanach Zjednoczonych, licz-ba sprzedanych jednostek z nagraniami muzycznymi spad"a o 26 procent z 1,16miliarda jednostek w 1999 roku do 860 milionów jednostek w 2002 roku (opartena jednostkach b´dàcych w obrocie).JeÊli chodzi o wielkoÊç sprzedaÝy, przycho-dy zmala"y o 14 procent, z 14,6 miliarda dolarów w 1999 roku do 12,6 miliardadolarów w ubieg"ym roku (w oparciu o wartoÊç dolarów ameryka’skich w okre-sie obrotu).13.Jane Black, Big Music s Broken Record, BusinessWeek online , 13 lutego 2003, do-st´pny przez link #17.14.Ibid.15.Zgodnie z jednym z szacunków, 75 procent muzyki wydanej przez g"ówne firmyprzemys"u muzycznego nie ma juÝ w sprzedaÝy.Zob.Online Entertainment and Co-pyright Law Coming Soon to a Digital Device Near You, Przes"uchanie przed Senackà345Komisjà ds.Sàdownictwa, 107th Cong., 1st sess.(3 kwietnia 2001) oÊwiadcze-nie przygotowane przez Future of Music Coalition dost´pne przez link #18.16.Choç brak jest dobrych oszacowa’ odnoÊnie do liczby istniejàcych sklepów z uÝy-wanymi nagraniami, to w 2002 roku w Stanach Zjednoczonych by"o 7198 sprze-dawców uÝywanych ksiàÝek, co oznacza wzrost o 20 procent od roku 1993.Zob.Book Hunter Press, The Quiet Revolution: The Expansion of the Used Book Market(2002), dost´pny przez link #19.SprzedaÝ uÝywanych nagra’ w 2002 roku oceniasi´ na 260 milionów dolarów.Zob.National Association of Recording Merchandi-sers, 2002 Annual Survey Results, dost´pny przez link #20.17.Zob.Transcript of Proceedings, In Re: Napster Copyright Litigation, w: 34 35 (N.D.Cal.,11 lipca 2001), nos.MDL-00-1369 MHP, C 99-5183 MHP, dost´pny przez link #21.Obliczenia dotyczàce tej sprawy oraz negatywnych skutków dla Napstera, zob.Jo-seph Menn, All the Rave: The Rise and Fall of Shawn Fanning s Napster, New York2003, Crown Business, s.269 282.18.Copyright Infringements (Audio and Video Recorders): Przes"uchanie dotyczàceS.1758 przed Senackà Komisjà ds.Sàdownictwa, 97th Cong., 1st and 2nd sess.,s.459 (1982) (zeznanie Jacka Valenti, prezydenta Motion Picture Associationof America, Inc.).19.Copyright Infringements (Audio and Video Recorders), s.475.20.Universal City Studios, Inc.v.Sony Corp.of America, 480 F.Supp.429, 438 (C.D.Cal.,1979).21.Copyright Infringements (Audio and Video Recorders), s.485 (zeznanie JackaValenti).22.Universal City Studios, Inc.v.Sony Corp.of America, 659 F.2d 963 (9th Cir.1981).23.Sony Corp.of America v.Universal City Studios, Inc., 464 U.S.417, 431 (1984).24.Sà to najwaÝniejsze przyk"ady w naszej historii, ale znane sà takÝe i inne.Aby zmi-nimalizowaç ryzyko piractwa, Kongres podda" regulacji technologi´ cyfrowego za-pisu taÊm audio (digital audio tape DAT).W ramach Êrodków zaradczych Kon-gres na"oÝy" ograniczenia na producentów DAT, polegajàce na opodatkowaniusprzedaÝy taÊm oraz kontrolowaniu technologii DAT.Zob.Audio Home RecordingAct z 1992 roku (Tytu" 17 United States Code), Pub.L.No.102-563, 106 Stat.4237,skodyfikowany w 17 U.S.C.§1001.Jednak takÝe ta regulacja nie eliminuje moÝ-liwoÊci jazdy na gap´ w znaczeniu, które opisa"em.Zob.Lawtence Lessig, The Fu-ture of Ideas, s.71.Zob.takÝe Randal C.Picker, From Edison to the Broadcast Flag: Me-chanisms of Consent and Refusal and the Propertization of Copyright, University ofChicago Law Review vol.70, 2003, s.293 296.25.Sony Corp.of America v.Universal City Studios, Inc., 464 U.S.417, 432 (1984).26.John Schwartz, New Economy: The Attack on Peer-to-Peer Software Echoes Past Efforts, New York Times , 22 wrzeÊnia 2003, s.C3.á lawrence lessig á www.wsip.com.pl346 wolna kultura á przypisy á WÅ‚asność1.List Thomasa Jeffersona do Isaaca McPhersona (z 13 sierpnia 1813), w: The Wri-tings of Thomas Jefferson, vol.6, Andrew A.Lipscomb i Albert Ellery Bergh (red.),1903, s.330, 333 334.2.Przedstawiciele realizmu prawniczego wprowadzili do ameryka’skiego prawa po-glàd, Ýe wszelkie prawa w"asnoÊci sà niematerialne.Prawo w"asnoÊci to po prostuprawo, przys"ugujàce jednostce wobec Êwiata do dokonywania, albo nie, okreÊlo-nych czynów które mogà, ale nie muszà dotyczyç obiektów fizycznych.Prawo sa-mo w sobie jest niematerialne, nawet jeÊli obiekt z którym (metaforycznie) si´ "à-czy jest namacalny.Zob.Adam Mossoff, What Is Property? Putting the Pieces BackTogether, Arizona Law Review vol.45, 2003, s.373, 429 przypis 241.RozdziaÅ‚ szósty: ZaÅ‚ożyciele1.O Jacobie Tonsonie pami´ta si´ zwykle z powodu jego powiàza’ z wybitnymi oso-bistoÊciami XVIII wiecznych kr´gów literackich, zw"aszcza Johnem Drydenem.Pami´ta si´ takÝe jego udane ostateczne wydania klasycznych dzie".Obok Romeai Julii wyda" zadziwiajàcy zbiór dzie", które nadal pozostajà Ýelaznymi pozycjamikanonu literatury angielskiej [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl matkasanepid.xlx.pl
.11.Kongres Stanów Zjednoczonych, Copyright and Home Copying, s.4.12.Zob.Recording Industry Association of America, 2002 Yearend Statistics, dost´pnyprzez link #15.Póêniejszy raport wskazywa" nawet wi´ksze straty.Zob.RecordingIndustry Association of America, Some Facts About Music Piracy, 25 czerwiec 2003,dost´pny przez link #16: W ciàgu ostatnich 4 lat w Stanach Zjednoczonych, licz-ba sprzedanych jednostek z nagraniami muzycznymi spad"a o 26 procent z 1,16miliarda jednostek w 1999 roku do 860 milionów jednostek w 2002 roku (opartena jednostkach b´dàcych w obrocie).JeÊli chodzi o wielkoÊç sprzedaÝy, przycho-dy zmala"y o 14 procent, z 14,6 miliarda dolarów w 1999 roku do 12,6 miliardadolarów w ubieg"ym roku (w oparciu o wartoÊç dolarów ameryka’skich w okre-sie obrotu).13.Jane Black, Big Music s Broken Record, BusinessWeek online , 13 lutego 2003, do-st´pny przez link #17.14.Ibid.15.Zgodnie z jednym z szacunków, 75 procent muzyki wydanej przez g"ówne firmyprzemys"u muzycznego nie ma juÝ w sprzedaÝy.Zob.Online Entertainment and Co-pyright Law Coming Soon to a Digital Device Near You, Przes"uchanie przed Senackà345Komisjà ds.Sàdownictwa, 107th Cong., 1st sess.(3 kwietnia 2001) oÊwiadcze-nie przygotowane przez Future of Music Coalition dost´pne przez link #18.16.Choç brak jest dobrych oszacowa’ odnoÊnie do liczby istniejàcych sklepów z uÝy-wanymi nagraniami, to w 2002 roku w Stanach Zjednoczonych by"o 7198 sprze-dawców uÝywanych ksiàÝek, co oznacza wzrost o 20 procent od roku 1993.Zob.Book Hunter Press, The Quiet Revolution: The Expansion of the Used Book Market(2002), dost´pny przez link #19.SprzedaÝ uÝywanych nagra’ w 2002 roku oceniasi´ na 260 milionów dolarów.Zob.National Association of Recording Merchandi-sers, 2002 Annual Survey Results, dost´pny przez link #20.17.Zob.Transcript of Proceedings, In Re: Napster Copyright Litigation, w: 34 35 (N.D.Cal.,11 lipca 2001), nos.MDL-00-1369 MHP, C 99-5183 MHP, dost´pny przez link #21.Obliczenia dotyczàce tej sprawy oraz negatywnych skutków dla Napstera, zob.Jo-seph Menn, All the Rave: The Rise and Fall of Shawn Fanning s Napster, New York2003, Crown Business, s.269 282.18.Copyright Infringements (Audio and Video Recorders): Przes"uchanie dotyczàceS.1758 przed Senackà Komisjà ds.Sàdownictwa, 97th Cong., 1st and 2nd sess.,s.459 (1982) (zeznanie Jacka Valenti, prezydenta Motion Picture Associationof America, Inc.).19.Copyright Infringements (Audio and Video Recorders), s.475.20.Universal City Studios, Inc.v.Sony Corp.of America, 480 F.Supp.429, 438 (C.D.Cal.,1979).21.Copyright Infringements (Audio and Video Recorders), s.485 (zeznanie JackaValenti).22.Universal City Studios, Inc.v.Sony Corp.of America, 659 F.2d 963 (9th Cir.1981).23.Sony Corp.of America v.Universal City Studios, Inc., 464 U.S.417, 431 (1984).24.Sà to najwaÝniejsze przyk"ady w naszej historii, ale znane sà takÝe i inne.Aby zmi-nimalizowaç ryzyko piractwa, Kongres podda" regulacji technologi´ cyfrowego za-pisu taÊm audio (digital audio tape DAT).W ramach Êrodków zaradczych Kon-gres na"oÝy" ograniczenia na producentów DAT, polegajàce na opodatkowaniusprzedaÝy taÊm oraz kontrolowaniu technologii DAT.Zob.Audio Home RecordingAct z 1992 roku (Tytu" 17 United States Code), Pub.L.No.102-563, 106 Stat.4237,skodyfikowany w 17 U.S.C.§1001.Jednak takÝe ta regulacja nie eliminuje moÝ-liwoÊci jazdy na gap´ w znaczeniu, które opisa"em.Zob.Lawtence Lessig, The Fu-ture of Ideas, s.71.Zob.takÝe Randal C.Picker, From Edison to the Broadcast Flag: Me-chanisms of Consent and Refusal and the Propertization of Copyright, University ofChicago Law Review vol.70, 2003, s.293 296.25.Sony Corp.of America v.Universal City Studios, Inc., 464 U.S.417, 432 (1984).26.John Schwartz, New Economy: The Attack on Peer-to-Peer Software Echoes Past Efforts, New York Times , 22 wrzeÊnia 2003, s.C3.á lawrence lessig á www.wsip.com.pl346 wolna kultura á przypisy á WÅ‚asność1.List Thomasa Jeffersona do Isaaca McPhersona (z 13 sierpnia 1813), w: The Wri-tings of Thomas Jefferson, vol.6, Andrew A.Lipscomb i Albert Ellery Bergh (red.),1903, s.330, 333 334.2.Przedstawiciele realizmu prawniczego wprowadzili do ameryka’skiego prawa po-glàd, Ýe wszelkie prawa w"asnoÊci sà niematerialne.Prawo w"asnoÊci to po prostuprawo, przys"ugujàce jednostce wobec Êwiata do dokonywania, albo nie, okreÊlo-nych czynów które mogà, ale nie muszà dotyczyç obiektów fizycznych.Prawo sa-mo w sobie jest niematerialne, nawet jeÊli obiekt z którym (metaforycznie) si´ "à-czy jest namacalny.Zob.Adam Mossoff, What Is Property? Putting the Pieces BackTogether, Arizona Law Review vol.45, 2003, s.373, 429 przypis 241.RozdziaÅ‚ szósty: ZaÅ‚ożyciele1.O Jacobie Tonsonie pami´ta si´ zwykle z powodu jego powiàza’ z wybitnymi oso-bistoÊciami XVIII wiecznych kr´gów literackich, zw"aszcza Johnem Drydenem.Pami´ta si´ takÝe jego udane ostateczne wydania klasycznych dzie".Obok Romeai Julii wyda" zadziwiajàcy zbiór dzie", które nadal pozostajà Ýelaznymi pozycjamikanonu literatury angielskiej [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]