[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Załóżmy, że ktoś wybiera 13.Przyboczny kładzie na stół parę monet, a drużynowy po przyjściu spogląda na monety i odgaduje liczbę 13.Przyboczny wie, że w układzie dwójkowym liczby zapisuje się używając tylko zer i jedynek.Moneta ma również tylko dwie strony: orła i reszkę.Drużynowy i przyboczny umówili się, że orzeł oznacza 0, a reszka 1.Ponieważ 13=1∗23+1∗22+0∗21+1∗20, w zapisie dwójkowym będzie to:1101, a więc przyboczny ułoży monety w kolejności: reszka, reszka, orzeł, reszka.W ten sposób drużynowy jest w stanie odgadnąć wymyśloną liczbę.Oczywiste jest, że jeśli się nie zna układu dwójkowego (zwanego też binarnym), trudno odgadnąć tajemnicę tej gry.I jeszcze jedno.Nie próbujcie wyjaśniać harcerzom na czym ta sztuczka polega, gdyż zagadnienie układu dwójkowego jest dla nich po prostu zbyt trudne.Niech pozostanie to waszą tajemnicą.llDowód tego, że 4=5 wygląda następująco: Wychodzimy z równania: a=b+c, mnożymy obie strony przez 5, więc mamy: 5a=5b+5c, a jak pomnożymy przez 4 to będzie: 4b+4c=4a.Zapiszmy te dwa równania jedno pod drugim: 5a=5b+5c 4b+4c=4a po dodaniu ich stronami będzie: 5a+4b+4c=5b+5c+4a , odejmijmy od obu stron 9a, będzie: 4b+4c-4a=5b+5c-5a, wyłączamy przed nawias po lewej stronie 4, a po prawej 5: 4(b+c-a)=5(b+c-a), dzieląc obie strony przez b+c-a otrzymamy ów karkołomny zapis: 4=5.Druhu drużynowy proszę samemu znaleźć błąd w rozumowaniu.Miłego myślenia.l93.TEMAT: „ZBIÓRKA O ŁODZI”Cele: Zapoznanie harcerzy z historią Łodzi, zaznajomienie z topografią ich rodzinnego miasta.Harcerze poznają też podstawowe połączenia komunikacji miejskiej (z ich miejsca zamieszkania).Zbiórka może być także formą przygotowania do zaliczenia części „Zaradność życiowa” z wymagań na stopień ochotniczki, tropicielki oraz młodzika.Założenia: Drużyna żeńska, zrzesza dziewczęta z klas V - VII, pracuje zastępami.Zastępowe to doświadczone harcerki, posiadają stopnie starszoharcerskie.lRozpoczęcie zbiórki plebiscytem na najbardziej popularne miejsce naszego miasta.Każda harcerka na kartce pisze nazwy 5 miejsc i podpisuje kartkę (sprawdzenie obecności).Przyboczna liczy głosy podczas następnego punktu zbiórki.Harcerka, która wytypowała prawidłowo pierwsze trzy miejsca otrzymuje „medal” w kształcie łódki.Takie łódki będą rozdawane podczas trwania zbiórki.czas:5min.llPiosenka o Łodzi (np.„Prząśniczka”) czas:3min.llLegenda o powstaniu nazwy Łódź.Zastępy jako zadanie międzyzbiórkowe miały przygotować historię powstania nazwy związanej z naszym miastem.Każdy wylosował coś innego np.Łódź, Bałuty, Radogoszcz, Julianów itp.Historie mają być krótkie i przedstawione w formie opowiadania.czas:8min.llPląs „Dawne to były czasy” czas:3min.llPoznajemy plan miasta.Każdy zastęp otrzymuje plan Łodzi i przez określony czas zapoznaje się z informacjami tam zawartymi (komunikacja, muzea, kina, teatry, baseny, cmentarze itp.).Zastępy przygotowują po 10 pytań dla pozostałych.czas:15min.llPrzygotowanie do następnej konkurencji.Gra w lotki - ćwiczymy celność odpowiedzi.(uwaga BHZ!) czas:5min.llPierwsza tura pytań - zastępy - zastępom.czas:6min.llRzut lotką do mapy.Zadanie dla zastępów.Określić jak najłatwiej dojechać komunikacją miejską do miejsca trafionego lotką (ze swojego miejsca zamieszkania).czas:5min.llDruga tura pytań - zastępy - zastępom.czas:6min.llRebusy.Członkini zastępu ma za zadanie narysować na tablicy rebus przedstawiający nazwę wylosowanej ulicy, placu itd.Pozostałe harcerki z tego zastępu odgadują treść rysunku.czas:6min.llTrzecia tura pytań - zastępy - zastępom.czas:6min.llPiosenka o Łodzi lub w przypadku gdy ostatnie konkurencje były statyczne (tego nie wiadomo, gdyż to harcerze układają pytania) zabawa „węzeł gordyjski”.czas:3min.llPodsumowanie turnieju wiedzy o Łodzi.Dyplom dla najlepszego zastępu i rakieta na jego cześć.czas:3min.llZadanie międzyzbiórkowe.Zebrać informacje na temat ŁOT (Łódzka Odznaka Turystyczna), wybrać miejsce w Łodzi, które chciałabyś zwiedzić, a w którym jeszcze nie byłaś.czas:2min.llZakończenie zbiórki kręgiem „Słoneczko już” czas:3min.lłącznie czas:79min.Uwaga!Podczas pracy zastępów (element nr 5) zarówno drużynowa jak i przyboczna powinny stale obserwować, jakie pytania przygotowują harcerki.W razie potrzeby mają służyć pomocą, a także zapobiec nadmiernie trudnym pytaniom.94.TEMAT: ZBIÓRKA DOTYCZĄCA „PROMIENISTYCH”Cele: Zapoznanie harcerzy z bohaterem ich hufca, zbiórka może być też formą zaliczenia części wymagań z punktu „Historia, tradycja, symbole, wiedza harcerska i obywatelska” na stopień samarytanki i ćwika.Zbiórka jest przygotowaniem do biwaku szlakiem „Promienistych” do Psar.Założenia: Drużyna męska zrzeszająca chłopców z klas: VI - VIII oraz pierwszej szkoły średniej.Członkowie drużyny są od paru lat w ZHP, doskonale się znają, zdobywają stopnie i sprawności harcerskie.Drużyna działa zastępami.Zastępowymi są chłopcy będący uczniami szkół średnich [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl matkasanepid.xlx.pl
.Załóżmy, że ktoś wybiera 13.Przyboczny kładzie na stół parę monet, a drużynowy po przyjściu spogląda na monety i odgaduje liczbę 13.Przyboczny wie, że w układzie dwójkowym liczby zapisuje się używając tylko zer i jedynek.Moneta ma również tylko dwie strony: orła i reszkę.Drużynowy i przyboczny umówili się, że orzeł oznacza 0, a reszka 1.Ponieważ 13=1∗23+1∗22+0∗21+1∗20, w zapisie dwójkowym będzie to:1101, a więc przyboczny ułoży monety w kolejności: reszka, reszka, orzeł, reszka.W ten sposób drużynowy jest w stanie odgadnąć wymyśloną liczbę.Oczywiste jest, że jeśli się nie zna układu dwójkowego (zwanego też binarnym), trudno odgadnąć tajemnicę tej gry.I jeszcze jedno.Nie próbujcie wyjaśniać harcerzom na czym ta sztuczka polega, gdyż zagadnienie układu dwójkowego jest dla nich po prostu zbyt trudne.Niech pozostanie to waszą tajemnicą.llDowód tego, że 4=5 wygląda następująco: Wychodzimy z równania: a=b+c, mnożymy obie strony przez 5, więc mamy: 5a=5b+5c, a jak pomnożymy przez 4 to będzie: 4b+4c=4a.Zapiszmy te dwa równania jedno pod drugim: 5a=5b+5c 4b+4c=4a po dodaniu ich stronami będzie: 5a+4b+4c=5b+5c+4a , odejmijmy od obu stron 9a, będzie: 4b+4c-4a=5b+5c-5a, wyłączamy przed nawias po lewej stronie 4, a po prawej 5: 4(b+c-a)=5(b+c-a), dzieląc obie strony przez b+c-a otrzymamy ów karkołomny zapis: 4=5.Druhu drużynowy proszę samemu znaleźć błąd w rozumowaniu.Miłego myślenia.l93.TEMAT: „ZBIÓRKA O ŁODZI”Cele: Zapoznanie harcerzy z historią Łodzi, zaznajomienie z topografią ich rodzinnego miasta.Harcerze poznają też podstawowe połączenia komunikacji miejskiej (z ich miejsca zamieszkania).Zbiórka może być także formą przygotowania do zaliczenia części „Zaradność życiowa” z wymagań na stopień ochotniczki, tropicielki oraz młodzika.Założenia: Drużyna żeńska, zrzesza dziewczęta z klas V - VII, pracuje zastępami.Zastępowe to doświadczone harcerki, posiadają stopnie starszoharcerskie.lRozpoczęcie zbiórki plebiscytem na najbardziej popularne miejsce naszego miasta.Każda harcerka na kartce pisze nazwy 5 miejsc i podpisuje kartkę (sprawdzenie obecności).Przyboczna liczy głosy podczas następnego punktu zbiórki.Harcerka, która wytypowała prawidłowo pierwsze trzy miejsca otrzymuje „medal” w kształcie łódki.Takie łódki będą rozdawane podczas trwania zbiórki.czas:5min.llPiosenka o Łodzi (np.„Prząśniczka”) czas:3min.llLegenda o powstaniu nazwy Łódź.Zastępy jako zadanie międzyzbiórkowe miały przygotować historię powstania nazwy związanej z naszym miastem.Każdy wylosował coś innego np.Łódź, Bałuty, Radogoszcz, Julianów itp.Historie mają być krótkie i przedstawione w formie opowiadania.czas:8min.llPląs „Dawne to były czasy” czas:3min.llPoznajemy plan miasta.Każdy zastęp otrzymuje plan Łodzi i przez określony czas zapoznaje się z informacjami tam zawartymi (komunikacja, muzea, kina, teatry, baseny, cmentarze itp.).Zastępy przygotowują po 10 pytań dla pozostałych.czas:15min.llPrzygotowanie do następnej konkurencji.Gra w lotki - ćwiczymy celność odpowiedzi.(uwaga BHZ!) czas:5min.llPierwsza tura pytań - zastępy - zastępom.czas:6min.llRzut lotką do mapy.Zadanie dla zastępów.Określić jak najłatwiej dojechać komunikacją miejską do miejsca trafionego lotką (ze swojego miejsca zamieszkania).czas:5min.llDruga tura pytań - zastępy - zastępom.czas:6min.llRebusy.Członkini zastępu ma za zadanie narysować na tablicy rebus przedstawiający nazwę wylosowanej ulicy, placu itd.Pozostałe harcerki z tego zastępu odgadują treść rysunku.czas:6min.llTrzecia tura pytań - zastępy - zastępom.czas:6min.llPiosenka o Łodzi lub w przypadku gdy ostatnie konkurencje były statyczne (tego nie wiadomo, gdyż to harcerze układają pytania) zabawa „węzeł gordyjski”.czas:3min.llPodsumowanie turnieju wiedzy o Łodzi.Dyplom dla najlepszego zastępu i rakieta na jego cześć.czas:3min.llZadanie międzyzbiórkowe.Zebrać informacje na temat ŁOT (Łódzka Odznaka Turystyczna), wybrać miejsce w Łodzi, które chciałabyś zwiedzić, a w którym jeszcze nie byłaś.czas:2min.llZakończenie zbiórki kręgiem „Słoneczko już” czas:3min.lłącznie czas:79min.Uwaga!Podczas pracy zastępów (element nr 5) zarówno drużynowa jak i przyboczna powinny stale obserwować, jakie pytania przygotowują harcerki.W razie potrzeby mają służyć pomocą, a także zapobiec nadmiernie trudnym pytaniom.94.TEMAT: ZBIÓRKA DOTYCZĄCA „PROMIENISTYCH”Cele: Zapoznanie harcerzy z bohaterem ich hufca, zbiórka może być też formą zaliczenia części wymagań z punktu „Historia, tradycja, symbole, wiedza harcerska i obywatelska” na stopień samarytanki i ćwika.Zbiórka jest przygotowaniem do biwaku szlakiem „Promienistych” do Psar.Założenia: Drużyna męska zrzeszająca chłopców z klas: VI - VIII oraz pierwszej szkoły średniej.Członkowie drużyny są od paru lat w ZHP, doskonale się znają, zdobywają stopnie i sprawności harcerskie.Drużyna działa zastępami.Zastępowymi są chłopcy będący uczniami szkół średnich [ Pobierz całość w formacie PDF ]