[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wartości morale małego dziecka, które znajduje się na poziomie przedkonwencjonalnym związane są zazwyczaj z zewnętrznymi źródłami regulacji tj.kara i nagroda.Na poziomie konwencjonalnym we wczesnej adolescencji myśl moralna zdominowana jest troską o dobro własnej rodziny, społeczeństwa, czy wartości patriotycznych.Starci dojrzewający i dorośli na poziomie postkonwencjonalnym (poziom zasad moralnych) w sposób właściwy temu procesowi rozumowań moralnych, opierają swe sądy na wskazówkach własnego sumienia.lltworzenie standardów stanu porządnegolwizje pożądane - co jest możliwe do osiągnięcia w danych warunkach.Dopasowanie idealnego obrazu do konkretnych , realnych warunków - to wiąże się z wielostronnym spostrzeganiem rzeczywistościlsystematyzacja operacji umysłowychlw myśleniu tworzą się zwarte system operacji myślowych.S.o.m.- prowadzi do integracji osobowości, tworzą zwarty system.Tworzy się hierarchia wartości mechanizmy poznawcze nad strefą emocjonalno-popędową.Rozwój poznawczy prowadzi do pojawienia się myślenia hipotetyczno-dedukcyjnego.Młodzi tworzą system hipotez na podstawie różnych czynników i badają relacje między nimi i systematycznie je sprawdzają.Systematyczność sprawdzania hipotez pozwala młodzieży oderwać się od treści jakie dotyczą hipotezy to pozwala rozwinąć myślenie formalne.Skutkiem myślenia formalnego jest możliwość formułowania przez dorastających coraz ogólnych celów i realizacji coraz odleglejszych celów.Te wszystkie procesy prowadzą do indywidualizacji zachowania:lnastępuje krystalizacja zainteresowańllcoraz bardziej świadome wybory, jednostka staje się bardziej samodzielna w kierowaniu sobąl [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • matkasanepid.xlx.pl