[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Do˙wiadczenie1Doświadczenie1Ćwiczenie miało na celu wyznaczenie linii wpływu reakcji RA.Polegało ono na tym , że dla belki o schemacie jak na rysunku na stronie 7 obniżono podporę A o znaną wielkość (40 mm) i zmierzono otrzymane linie ugięć (co 0.2 rozpiętości poszczególnych przęseł ).Następnie obliczono jednostkowe przemieszczenia w poszczególnych punktach i porównano je z wielkościami teoretycznymi obliczonymi za pomocą programu FRANK (tab.1)Tabela 1PunktWart.pomierzoneWart.obliczeniowe11,001,0020,930,9230,750,7340,500,4750,250,2160,000,007-0,09-0,118-0,09-0,149-0,01-0,11100,06-0,06110,000,00120,010,03130,020,04140,030,04150,080,02160,000,00Doświadczenie 2Ćwiczenie przebiegało analogicznie do doświadczenia 1 z tą różnicą , że obniżono podporę B (o 35 mm).Zestawienie wyników znajduje się w tabeli 2.Tabela 2PunktWart.pomierzoneWart.Obliczeniowe10,000,0020,100,1030,360,3340,660,6150,910,8761,001,0070,990,9680,830,7790,590,51100,330,23110,000,0012-0,07-0,1313-0,11-0,1814-0,09-0,16150,01-0,09160,000,00Doświadczenie 3Ćwiczenie miało na celu wyznaczenie linii wpływu momentu zginającego.Polegało ono na tym , że należało przemieścić przekrój a - a w ten sposób , aby tangens kąta między przekrojami poprzecznymibelki po stronie prawej i lewej wynosił 0.5.Dalsze postępowanie jest analogiczne do postępowania wdoświadczeniu 1 i 2.UWAGA : Ćwiczenie nie zostało wykonane ze względu na pęknięcie belki.Opracowanie zawiera tylko obliczenia teoretyczne (tabela 3).Tabela 3PunktWart.Obliczeniowe10,002-0,263-0,784-1,165-1,0360,0072,2485,6794,18101,66110,0012-0,9113-1,2114-1,0615-0,61160,00 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl matkasanepid.xlx.pl
.Do˙wiadczenie1Doświadczenie1Ćwiczenie miało na celu wyznaczenie linii wpływu reakcji RA.Polegało ono na tym , że dla belki o schemacie jak na rysunku na stronie 7 obniżono podporę A o znaną wielkość (40 mm) i zmierzono otrzymane linie ugięć (co 0.2 rozpiętości poszczególnych przęseł ).Następnie obliczono jednostkowe przemieszczenia w poszczególnych punktach i porównano je z wielkościami teoretycznymi obliczonymi za pomocą programu FRANK (tab.1)Tabela 1PunktWart.pomierzoneWart.obliczeniowe11,001,0020,930,9230,750,7340,500,4750,250,2160,000,007-0,09-0,118-0,09-0,149-0,01-0,11100,06-0,06110,000,00120,010,03130,020,04140,030,04150,080,02160,000,00Doświadczenie 2Ćwiczenie przebiegało analogicznie do doświadczenia 1 z tą różnicą , że obniżono podporę B (o 35 mm).Zestawienie wyników znajduje się w tabeli 2.Tabela 2PunktWart.pomierzoneWart.Obliczeniowe10,000,0020,100,1030,360,3340,660,6150,910,8761,001,0070,990,9680,830,7790,590,51100,330,23110,000,0012-0,07-0,1313-0,11-0,1814-0,09-0,16150,01-0,09160,000,00Doświadczenie 3Ćwiczenie miało na celu wyznaczenie linii wpływu momentu zginającego.Polegało ono na tym , że należało przemieścić przekrój a - a w ten sposób , aby tangens kąta między przekrojami poprzecznymibelki po stronie prawej i lewej wynosił 0.5.Dalsze postępowanie jest analogiczne do postępowania wdoświadczeniu 1 i 2.UWAGA : Ćwiczenie nie zostało wykonane ze względu na pęknięcie belki.Opracowanie zawiera tylko obliczenia teoretyczne (tabela 3).Tabela 3PunktWart.Obliczeniowe10,002-0,263-0,784-1,165-1,0360,0072,2485,6794,18101,66110,0012-0,9113-1,2114-1,0615-0,61160,00 [ Pobierz całość w formacie PDF ]