[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.§ 436PrzemysÅ‚aw Kobus Marketing bezpoÅ›redni , Aódz 2002WARUNKI SPRZEDA%7Å‚YWarunki sprzedaży stosowane przez każdego przedsiÄ™biorcÄ™ sÄ… bezwzglÄ™dnie wiążące.Warunkite muszÄ… odpowiadać nastÄ™pujÄ…cym zasadom:- być zgodne z obowiÄ…zujÄ…cym prawem,- pozostawiać konkurentom prawo podejmowania decyzji o zakupie,- być zgodne z niniejszym Kodeksem.Cena musi być adekwatna do wartoÅ›ci towaru lub Å›wiadczonej usÅ‚ugi oraz nie może w sposóbrażący przekraczać standardu europejskiego.Konsument podejmuje decyzjÄ™ o zakupie z wÅ‚asnej, niczym nie przymuszonej woli.W żadnymrazie nie wolno dostarczać konsumentowi towarów, których w sposób nie pozostawiajÄ…cy wÄ…tpliwoÅ›ciuprzednio nie zamówiÅ‚.Jedynym odstÄ™pstwem od tej zasady może być dostarczenie bezpÅ‚atnychpróbek lub podarunków promocyjnych, nie zobowiÄ…zujÄ…cych odbiorcy w żaden sposób do zakupu.Każda oferta zakupów ratalnych musi być zgodna z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami i w sposóbszczególnie precyzyjny informować o dodatkowych kosztach.Wszelkie dodatkowe koszty muszÄ… byćadekwatne do ceny towaru.PrzedsiÄ™biorcy doÅ‚ożą wszelkich staraÅ„, aby poinformować konsumentów o nieprzewidzianychopóznieniach w dostawach towarów.W przypadku takich opóznieÅ„ konsument ma prawo wycofaćswoje zamówienie.Klient ma prawo do zwrócenia towaru, żądania jego wymiany, a nawet żądania zwrotupieniÄ™dzy, jeżeli towar zostanie zwrócony sprzedajÄ…cemu w stanie nie wskazujÄ…cym na użycie, zgodniez zasadami stosowanymi przez sprzedajÄ…cego.Wszelkie uzasadnione roszczenia klientów bÄ™dÄ… rozpatrzone.Klientowi przysÅ‚uguje prawootrzymania stosowanego zadośćuczynienia.§5PROMOCJA I REKLAMAPrzedsiÄ™biorcy, którzy w ramach oferty reklamowej prowadzÄ… sprzedaż premiowÄ… (konkursy,losowania, itp.), zobowiÄ…zujÄ… siÄ™ do przestrzegania wszelkich regulacji prawnych dotyczÄ…cych tegotypu dziaÅ‚alnoÅ›ci.ObowiÄ…zkiem przedsiÄ™biorcy jest jasne i precyzyjne okreÅ›lenie wszelkich warunków,na jakich taka sprzedaż jest prowadzona.Branie udziaÅ‚u w konkursach i losowaniach z nagrodami nie powinno być uwarunkowanekupnem towaru.PrzedsiÄ™biorcy zobowiÄ…zujÄ… siÄ™ nie stosować promocji typu wygrywa każdy.Pod tym hasÅ‚emrozumie siÄ™ wszelkie bezpÅ‚atne loterie i losowania, w których konsument jest informowany orzekomym, przypadkowym wylosowaniu nagrody.Czynnikiem decydujÄ…cym jest los.W przypadku, gdy przedsiÄ™biorca postanowi obdarowaćwszystkich konsumentów lub ich wiÄ™kszość takimi samymi lub podobnymi dobrami, w stosunku dotych dóbr i faktu obdarowania nie wolno używać takich okreÅ›leÅ„, jak: nagroda , wygraÅ‚eÅ› , najprawdopodobniej wygraÅ‚eÅ› lub sprawdz czy wygraÅ‚eÅ› , itp.Dobra te należy nazywać prezentami dla każdego , a nie nagrodami.37PrzemysÅ‚aw Kobus Marketing bezpoÅ›redni , Aódz 2002§6EGZEKWOWANIE POSTANOWIEC KODEKSUStowarzyszenie powoÅ‚a Komitet Nadzorczy.Zadaniem Komitetu jest wynajdywanie wszelkich odstÄ™pstw od zasad niniejszego Kodeksu istosowanie kar za takie odstÄ™pstwa.CzÅ‚onkowie Komitetu (trzy osoby) wybierani sÄ… przez WalneZgromadzenie czÅ‚onków SMB.PrzewodniczÄ…cego wybiera Komitet spoÅ›ród swoich czÅ‚onków.Posiedzenia Komitetu, w przypadku koniecznoÅ›ci ich odbycia, bÄ™dÄ… zwoÅ‚ywane przezPrzewodniczÄ…cego Komitetu.Komitet może również rozpatrywać sprawy korespondencyjne.Komitetmoże zwrócić siÄ™ do rzeczoznawców technicznych, ekonomicznych i prawnych oraz ewentualnie doorganizacji konsumenckich o pomoc i poradÄ™ w konkretnych sprawach.Posiedzenia KomitetuNadzorczego majÄ… charakter poufny, a czÅ‚onkowie Komitetu sÄ… zobowiÄ…zania do zachowaniatajemnicy.Każde naruszenie postanowieÅ„ niniejszego Kodeksu może być zgÅ‚oszone do Biura Skarg iWniosków przez dowolnÄ… osobÄ™ fizycznÄ… lub prawnÄ….ZgÅ‚oszenie takie powinno mieć formÄ™ pisemnÄ… izawierać wszelkÄ… przydatnÄ… dokumentacjÄ™ naruszenia postanowieÅ„ Kodeksu.W szczególnoÅ›ci Komitet Nadzorczy bÄ™dzie podejmowaÅ‚ stosowne dziaÅ‚ania na wniosek ZarzÄ…duSMB lub jego Prezesa, których obowiÄ…zkiem jest nadzorowanie postanowieÅ„ Kodeksu przez czÅ‚onkówSMB.O toczÄ…cym siÄ™ postÄ™powaniu musi być poinformowany zainteresowany podmiot.W przypadku stwierdzenia przez Komitet naruszenia postanowieÅ„ Kodeksu przez przedsiÄ™biorcÄ™,Komitet wyznaczy przedsiÄ™biorcy odpowiedni termin ostatecznego odstÄ…pienia od praktyknaruszajÄ…cych Kodeks [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl matkasanepid.xlx.pl
.§ 436PrzemysÅ‚aw Kobus Marketing bezpoÅ›redni , Aódz 2002WARUNKI SPRZEDA%7Å‚YWarunki sprzedaży stosowane przez każdego przedsiÄ™biorcÄ™ sÄ… bezwzglÄ™dnie wiążące.Warunkite muszÄ… odpowiadać nastÄ™pujÄ…cym zasadom:- być zgodne z obowiÄ…zujÄ…cym prawem,- pozostawiać konkurentom prawo podejmowania decyzji o zakupie,- być zgodne z niniejszym Kodeksem.Cena musi być adekwatna do wartoÅ›ci towaru lub Å›wiadczonej usÅ‚ugi oraz nie może w sposóbrażący przekraczać standardu europejskiego.Konsument podejmuje decyzjÄ™ o zakupie z wÅ‚asnej, niczym nie przymuszonej woli.W żadnymrazie nie wolno dostarczać konsumentowi towarów, których w sposób nie pozostawiajÄ…cy wÄ…tpliwoÅ›ciuprzednio nie zamówiÅ‚.Jedynym odstÄ™pstwem od tej zasady może być dostarczenie bezpÅ‚atnychpróbek lub podarunków promocyjnych, nie zobowiÄ…zujÄ…cych odbiorcy w żaden sposób do zakupu.Każda oferta zakupów ratalnych musi być zgodna z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami i w sposóbszczególnie precyzyjny informować o dodatkowych kosztach.Wszelkie dodatkowe koszty muszÄ… byćadekwatne do ceny towaru.PrzedsiÄ™biorcy doÅ‚ożą wszelkich staraÅ„, aby poinformować konsumentów o nieprzewidzianychopóznieniach w dostawach towarów.W przypadku takich opóznieÅ„ konsument ma prawo wycofaćswoje zamówienie.Klient ma prawo do zwrócenia towaru, żądania jego wymiany, a nawet żądania zwrotupieniÄ™dzy, jeżeli towar zostanie zwrócony sprzedajÄ…cemu w stanie nie wskazujÄ…cym na użycie, zgodniez zasadami stosowanymi przez sprzedajÄ…cego.Wszelkie uzasadnione roszczenia klientów bÄ™dÄ… rozpatrzone.Klientowi przysÅ‚uguje prawootrzymania stosowanego zadośćuczynienia.§5PROMOCJA I REKLAMAPrzedsiÄ™biorcy, którzy w ramach oferty reklamowej prowadzÄ… sprzedaż premiowÄ… (konkursy,losowania, itp.), zobowiÄ…zujÄ… siÄ™ do przestrzegania wszelkich regulacji prawnych dotyczÄ…cych tegotypu dziaÅ‚alnoÅ›ci.ObowiÄ…zkiem przedsiÄ™biorcy jest jasne i precyzyjne okreÅ›lenie wszelkich warunków,na jakich taka sprzedaż jest prowadzona.Branie udziaÅ‚u w konkursach i losowaniach z nagrodami nie powinno być uwarunkowanekupnem towaru.PrzedsiÄ™biorcy zobowiÄ…zujÄ… siÄ™ nie stosować promocji typu wygrywa każdy.Pod tym hasÅ‚emrozumie siÄ™ wszelkie bezpÅ‚atne loterie i losowania, w których konsument jest informowany orzekomym, przypadkowym wylosowaniu nagrody.Czynnikiem decydujÄ…cym jest los.W przypadku, gdy przedsiÄ™biorca postanowi obdarowaćwszystkich konsumentów lub ich wiÄ™kszość takimi samymi lub podobnymi dobrami, w stosunku dotych dóbr i faktu obdarowania nie wolno używać takich okreÅ›leÅ„, jak: nagroda , wygraÅ‚eÅ› , najprawdopodobniej wygraÅ‚eÅ› lub sprawdz czy wygraÅ‚eÅ› , itp.Dobra te należy nazywać prezentami dla każdego , a nie nagrodami.37PrzemysÅ‚aw Kobus Marketing bezpoÅ›redni , Aódz 2002§6EGZEKWOWANIE POSTANOWIEC KODEKSUStowarzyszenie powoÅ‚a Komitet Nadzorczy.Zadaniem Komitetu jest wynajdywanie wszelkich odstÄ™pstw od zasad niniejszego Kodeksu istosowanie kar za takie odstÄ™pstwa.CzÅ‚onkowie Komitetu (trzy osoby) wybierani sÄ… przez WalneZgromadzenie czÅ‚onków SMB.PrzewodniczÄ…cego wybiera Komitet spoÅ›ród swoich czÅ‚onków.Posiedzenia Komitetu, w przypadku koniecznoÅ›ci ich odbycia, bÄ™dÄ… zwoÅ‚ywane przezPrzewodniczÄ…cego Komitetu.Komitet może również rozpatrywać sprawy korespondencyjne.Komitetmoże zwrócić siÄ™ do rzeczoznawców technicznych, ekonomicznych i prawnych oraz ewentualnie doorganizacji konsumenckich o pomoc i poradÄ™ w konkretnych sprawach.Posiedzenia KomitetuNadzorczego majÄ… charakter poufny, a czÅ‚onkowie Komitetu sÄ… zobowiÄ…zania do zachowaniatajemnicy.Każde naruszenie postanowieÅ„ niniejszego Kodeksu może być zgÅ‚oszone do Biura Skarg iWniosków przez dowolnÄ… osobÄ™ fizycznÄ… lub prawnÄ….ZgÅ‚oszenie takie powinno mieć formÄ™ pisemnÄ… izawierać wszelkÄ… przydatnÄ… dokumentacjÄ™ naruszenia postanowieÅ„ Kodeksu.W szczególnoÅ›ci Komitet Nadzorczy bÄ™dzie podejmowaÅ‚ stosowne dziaÅ‚ania na wniosek ZarzÄ…duSMB lub jego Prezesa, których obowiÄ…zkiem jest nadzorowanie postanowieÅ„ Kodeksu przez czÅ‚onkówSMB.O toczÄ…cym siÄ™ postÄ™powaniu musi być poinformowany zainteresowany podmiot.W przypadku stwierdzenia przez Komitet naruszenia postanowieÅ„ Kodeksu przez przedsiÄ™biorcÄ™,Komitet wyznaczy przedsiÄ™biorcy odpowiedni termin ostatecznego odstÄ…pienia od praktyknaruszajÄ…cych Kodeks [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]