[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zazwyczaj na każdy miesiąc lub kwartał są wyznaczone cele i preliminarze finansowe.Takapraktyka pozwala zwierzchnikom na sprawdzenie wyników każdego okresu i zauważenie tychprzedsięwzięć lub produktów, które nie osiągnęły zamierzonego celu.Kierownicy odpowiednichjednostek lub menedżerowie ds.produktów muszą wyjaśnić zaistniałe problemy i przedstawić podjętedziałania naprawcze.3.6.10 WdrażanieZaplanowanie dobrych strategii to zaledwie punkt wyjścia dla skutecznego marketingu.Niewiele jestwarta genialna strategia marketingowa, jeżeli firmie nie uda się jej właściwie zastosować.Wdrażaniemarketingu jest procesem, który przetwarza strategie i plany marketingowe w działania marketingowezmierzające do osiągnięcia strategicznych celów marketingowych.Wdrażanie to praca dzień po dniu,miesiąc po miesiącu, skuteczne wcielanie planu marketingowego w czyn.O ile w planowaniumarketingowym pytania dotyczące działań marketingowych brzmią: co ? i dlaczego ?, to przywdrażaniu są nimi: kto?, gdzie?, kiedy? i jak?3.7Organizacja marketinguFirma musi dysponować ludzmi, którzy będą w stanie przeprowadzić analizę marketingową,planowanie, wdrożenie i kontrolę.Jeżeli firma jest bardzo mała, jedna osoba może wykonać całąmarketingową robotę: badania, sprzedaż, reklamę, obsługę konsumentów i inne działania.W miaręrozrastania się firmy pojawia się potrzeba planowania i realizacji działań marketingowych.W dużychfirmach może być wielu specjalistów: menedżerowie ds.marki, sprzedawcy i kierownicy sprzedaży,analitycy rynkowi, eksperci reklamy i inni.Organizacja nowoczesnych działań marketingowych może mieć kilka form.Najpowszechniejszą formąjest organizacja funkcjonalna, w której specjaliści od danej funkcji kierują poszczególnymi działaniamimarketingowymi (np.szef działu sprzedaży, kierownik działu badań rynkowych, kierownik działuobsługi klienta, menedżer ds.nowego produktu).Firma prowadząca sprzedaż na terenie całego krajulub w skali międzynarodowej często ma formę organizacji geograficznej.Jej działy sprzedaży imarketingu obsługują określone kraje, regiony lub jednostki administracyjne.Organizacjageograficzna pozwala sprzedawcom usadowić się na danym terytorium, poznać swych klientów ipracować przy minimalnych kosztach i stratach czasu na podróże.Firmy prowadzące liczne i bardzo się różniące produkty lub marki często mają formę organizacjiuwzględniającej zarządzanie produktem lub zarządzanie marką.W tym podejściu kierownictwoopracowuje i wdraża kompletną strategię i programy marketingowe dla określonego produktu lubmarki.Zarządzanie produktem po raz pierwszy pojawiło się w firmie Procter & Gamble w 1929 r.Ponieważ nowe mydło o nazwie Camay zostało bardzo dobrze przyjęte na rynku, przydzielono młodąosobę z kierownictwa, która miała poświecić całą swą uwagę rozwojowi i promocji tej marki.Wobecsukcesu tego posunięcia firma wkrótce powołała dalszych menedżerów ds.marki.Od tego czasuliczne organizacje, zwłaszcza w branży artykułów spożywczych, mydeł, artykułów higieny osobistej ichemicznych, wprowadziły ten system zarządzania produktem.Dzisiaj jest on szeroko stosowany.Głębokie zmiany, jakie zaszły ostatnio w otoczeniu marketingowym, sprawiły, że wiele firm musiało nanowo przemyśleć rolę menedżera ds.zarządzania produktem.Dzisiejsi konsumenci stają przed wciąż60 rosnącym wyborem marek i bardziej zwracają uwagę na dobry interes niż na markę.Skutkiem tegofirmy odchodzą od ogólnokrajowej reklamy i stosują politykę ustalania cen i promocji w miejscusprzedaży.Menedżerowie ds.marki tradycyjnie skupiali się na kierowanych do masowej publicznościdługofalowych strategiach tworzenia wizerunku marki, jednak obecne realia rynku wymagają raczejkrótkofalowych strategii wzrostu sprzedaży dostosowanych do rynków lokalnych.Drugą znaczącą siłą wywierającą wpływ na zarządzanie marką jest rosnąca siła detalistów.Więksi,silniejsi i lepiej poinformowani detaliści żądają (i uzyskują) coraz większych opustów handlowych wzamian za kurczące się miejsca na półkach sklepowych.Rosnące wydatki na promocję pozostawiajądo dyspozycji mniej zasobów na ogólnokrajowe kampanie reklamowe, najważniejsze dotychczasnarzędzie marketingowe zarządzania marką.Aby poradzić sobie z tą zmianą firma Campbell Soups powołała menedżerów ds.sprzedaży marki.Aączą oni w sobie role menedżerów ds.marki i menedżerów sprzedaży.Do ich zadań należyprowadzenie marki na danym obszarze, współpraca z handlowcami i opracowywanie bardziejzlokalizowanych strategii marki.Kierownicy spędzają więcej czasu w terenie, pracując zesprzedawcami, dowiadując się, co się dzieje w sklepach, i poznając klientów.Inne firmy, m.in.Colgate-Palmolive, Procter & Gamble, Kraft i Lever Bros wprowadziły zarządzaniekategorią.Do kategorii należą marki pogrupowane według działów w domach towarowych luboznaczonych rzędów regałów w supermarketach.W ramach tego systemu kierownicy marki podlegająkierownikom kategorii, ponoszącym pełną odpowiedzialność za kategorię.Na przykład w firmieProcter & Gamble menedżer ds.marki płynu do zmywania naczyń Dawn podlega kierownikowiodpowiedzialnemu za płynne detergenty codziennego użytku marek Dawn, Wory, Joy i pozostałe.Tenz kolei podlega kierownikowi odpowiedzialnemu za wszystkie mydła i detergenty produkowane przezP&G, zarówno do naczyń, jak i do prania.Taki system ma wiele zalet.Po pierwsze, menedżer ds.kategorii dysponuje szerszymi perspektywamiplanowania niż menedżer ds [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • matkasanepid.xlx.pl