[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.(Zauważmy, że taka jest wÅ‚aÅ›nie doktryna masonerii i taka też byÅ‚a przyjacielska rada" Szatana w raju: .Gdy spożyjecie owoc z tego drzewa,otworzÄ… siÄ™ wam oczy i tak jak Bóg bÄ™dziecie znali dobro i zÅ‚o").Zachowanie przykazaÅ„ Bożych, jako warunek zbawienia? Po cóż terygory, to jarzmo dla sumieÅ„, dla wolnoÅ›ci czÅ‚owieka, tak odstrÄ™czajÄ…cewspółczesnych ludzi od KoÅ›cioÅ‚a! Zbawienie jest przecież dane z góry ipowszechne.CaÅ‚a ludzkość zmierza ewolucyjnie do punktu Omega, przez noosferÄ™" do teosfery" (Teilhard de Chardin).Czyż KoÅ›ciół nie jestKoÅ›cioÅ‚em grzeszników?.I czyż Bóg nie jest MiÅ‚oÅ›ciÄ…, samÄ… MiÅ‚oÅ›ciÄ… i tylkoMiÅ‚oÅ›ciÄ…?.Postawili nawet pytanie, czy może istnieć coÅ› takiego, jak grzechnaprawdÄ™ Å›miertelny, i odpowiedzieli, że nie, a jeÅ›li już, to praktycznie siÄ™nie zdarza.ZalecajÄ… zrozumienie i przyzwolenie w sferze seksualnej.üð Rozwody, małżeÅ„stwa cywilne, prawdziwa miÅ‚ość" - nie powinnyabsolutnie pozbawiać prawa do sakramentów.üð Antykoncepcja to współczesna norma współżycia małżeÅ„skiego iniechże siÄ™ KoÅ›ciół do tych spraw nie miesza.üð Nierozerwalność małżeÅ„stwa? Wyjdzmy wreszcie naprzeciw ludzkimproblemom i oczekiwaniom.Czyż KoÅ›ciół nie powinien być MatkÄ…?.33Masoneria mówi, że nieomylny w rzeczach wiary KoÅ›ciół, UrzÄ…d NauczycielskiKoÅ›cioÅ‚a, naucza inaczej? Ta nieomylność opcji watykaÅ„skiej" to czysteurojenie, absolutystyczna, przestarzaÅ‚a teoria! W żadnym razie nikt niczegonie ma prawa narzucać ani dyktować teologom! -Ale jest przecież wÅ‚adzapasterska w KoÅ›ciele, wÅ‚adza z ustanowienia Chrystusa! -Czy nie za wiele tejwÅ‚adzy? Czy to nie uzurpacja, z którÄ… czas skoÅ„czyć? Po pierwsze, jesteÅ›my,wszyscy na równi, Ludem Bożym, mieszkaniem tego samego DuchaZwiÄ™tego, a po wtóre, spoÅ‚eczeÅ„stwa sÄ… dojrzaÅ‚e, żyjemy w demokracji i porasiÄ™ przystosować, skoÅ„czyć z paternalizmem i Watykanu", i kleru! A caÅ‚e zÅ‚o,nienadążanie KoÅ›cioÅ‚a za ewolucjÄ… ludzkoÅ›ci z tego, że brak w nim wolnoÅ›ciducha, miÅ‚oÅ›ci i wzajemnego zaufania i wciąż ten dogmatyzm ikonserwatyzm, i wciąż ta dyktatura Rzymu, na szczęście coraz mniejuznawana!WedÅ‚ug wizji współczesnej masonerii na nieodlegÅ‚Ä… przyszÅ‚ość okreÅ›lononastÄ™pujÄ…ce cele i zadania;1) Papież, jeÅ›li już zachować - na razie -ten obciążony historycznie tytuÅ‚,może być jedynie honorowym przewodniczÄ…cym kolegium biskupiego,wybieranym naprawdÄ™ demokratycznie, powiedzmy, na 4- lub 6 lat, awymienianym po upÅ‚ywie kadencji.2) Chrzest niemowlÄ…t to nieporozumienie i nadużycie, chrztu powinno siÄ™udzielać dorosÅ‚ym, żeby mieli możność wyboru.3) Eucharystia? -Nie mówmy nawet o żadnej tam realnej ObecnoÅ›ci, niejest to nic innego jak symbol braterstwa chrzeÅ›cijan niezależnie od ichwyznania; powinni też otrzymywać jÄ… wszyscy biorÄ…cy udziaÅ‚ wLiturgii.We Mszy Å›wiÄ™tej? O, wÅ‚aÅ›nie, poniechajmy już tejnieekumenicznej nazwy z minionej, przedsoborowej epoki! Czyż niepiÄ™kniej brzmi liturgia", zgromadzenie eucharystyczne", jak u braciewangelików?4) Spowiedz? Ach, tylko nie to! Jest niegodna czÅ‚owieka i zupeÅ‚nieniepotrzebna! NajzupeÅ‚niej wystarczy ten akcent pokutny" napoczÄ…tku liturgii5) Co do liturgii w ogóle - nadal za wiele tu rzymskiego formalizmu isztywnych przepisów.Powinno być w niej dość miejsca dla ewolucji,dla Å›wieżych pomysłów, dla improwizacji, dla dziaÅ‚ania wreszcie DuchaZwiÄ™tego, który przecież tchnie, kÄ™dy chce"24.6) PrzestaÅ„my też bez koÅ„ca mówić o Bogu i wiecznoÅ›ci, tego już nikt niechce.ChrzeÅ›cijaÅ„stwo, jeÅ›li chce przetrwać, powinno stać siÄ™ bardziej24Jestem przekonany, że Å›wiÄ™te obrzÄ™dy regulowane przez liturgiÄ™, ceremoniaÅ‚, rytuaÅ‚ i przepisy KoÅ›cioÅ‚aRzymskiego, ulegnÄ… niebawem na Soborze ekumenicznym przeobrażeniom, które przywracajÄ…c im czcigodnÄ…prostotÄ™ zÅ‚otego wieku czasów apostolskich, zharmonizujÄ… je z nowym stanem Å›wiadomoÅ›ci i cywilizacjiwspółczesnej".L'abbé Roca, Credo de l'abbé Gabriel.Cyt.P.Virion, op.cit., s.33.34ludzkie, horyzontalne, humanistyczne, nie tonąć w abstrakcjach,lecz zająć siÄ™ rzeczywistymi problemami ludzi, sprzyjać ludzkiemuszczęściu.Mówmy wiÄ™c nie o prawach Boga, a o prawach czÅ‚owieka [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl matkasanepid.xlx.pl
.(Zauważmy, że taka jest wÅ‚aÅ›nie doktryna masonerii i taka też byÅ‚a przyjacielska rada" Szatana w raju: .Gdy spożyjecie owoc z tego drzewa,otworzÄ… siÄ™ wam oczy i tak jak Bóg bÄ™dziecie znali dobro i zÅ‚o").Zachowanie przykazaÅ„ Bożych, jako warunek zbawienia? Po cóż terygory, to jarzmo dla sumieÅ„, dla wolnoÅ›ci czÅ‚owieka, tak odstrÄ™czajÄ…cewspółczesnych ludzi od KoÅ›cioÅ‚a! Zbawienie jest przecież dane z góry ipowszechne.CaÅ‚a ludzkość zmierza ewolucyjnie do punktu Omega, przez noosferÄ™" do teosfery" (Teilhard de Chardin).Czyż KoÅ›ciół nie jestKoÅ›cioÅ‚em grzeszników?.I czyż Bóg nie jest MiÅ‚oÅ›ciÄ…, samÄ… MiÅ‚oÅ›ciÄ… i tylkoMiÅ‚oÅ›ciÄ…?.Postawili nawet pytanie, czy może istnieć coÅ› takiego, jak grzechnaprawdÄ™ Å›miertelny, i odpowiedzieli, że nie, a jeÅ›li już, to praktycznie siÄ™nie zdarza.ZalecajÄ… zrozumienie i przyzwolenie w sferze seksualnej.üð Rozwody, małżeÅ„stwa cywilne, prawdziwa miÅ‚ość" - nie powinnyabsolutnie pozbawiać prawa do sakramentów.üð Antykoncepcja to współczesna norma współżycia małżeÅ„skiego iniechże siÄ™ KoÅ›ciół do tych spraw nie miesza.üð Nierozerwalność małżeÅ„stwa? Wyjdzmy wreszcie naprzeciw ludzkimproblemom i oczekiwaniom.Czyż KoÅ›ciół nie powinien być MatkÄ…?.33Masoneria mówi, że nieomylny w rzeczach wiary KoÅ›ciół, UrzÄ…d NauczycielskiKoÅ›cioÅ‚a, naucza inaczej? Ta nieomylność opcji watykaÅ„skiej" to czysteurojenie, absolutystyczna, przestarzaÅ‚a teoria! W żadnym razie nikt niczegonie ma prawa narzucać ani dyktować teologom! -Ale jest przecież wÅ‚adzapasterska w KoÅ›ciele, wÅ‚adza z ustanowienia Chrystusa! -Czy nie za wiele tejwÅ‚adzy? Czy to nie uzurpacja, z którÄ… czas skoÅ„czyć? Po pierwsze, jesteÅ›my,wszyscy na równi, Ludem Bożym, mieszkaniem tego samego DuchaZwiÄ™tego, a po wtóre, spoÅ‚eczeÅ„stwa sÄ… dojrzaÅ‚e, żyjemy w demokracji i porasiÄ™ przystosować, skoÅ„czyć z paternalizmem i Watykanu", i kleru! A caÅ‚e zÅ‚o,nienadążanie KoÅ›cioÅ‚a za ewolucjÄ… ludzkoÅ›ci z tego, że brak w nim wolnoÅ›ciducha, miÅ‚oÅ›ci i wzajemnego zaufania i wciąż ten dogmatyzm ikonserwatyzm, i wciąż ta dyktatura Rzymu, na szczęście coraz mniejuznawana!WedÅ‚ug wizji współczesnej masonerii na nieodlegÅ‚Ä… przyszÅ‚ość okreÅ›lononastÄ™pujÄ…ce cele i zadania;1) Papież, jeÅ›li już zachować - na razie -ten obciążony historycznie tytuÅ‚,może być jedynie honorowym przewodniczÄ…cym kolegium biskupiego,wybieranym naprawdÄ™ demokratycznie, powiedzmy, na 4- lub 6 lat, awymienianym po upÅ‚ywie kadencji.2) Chrzest niemowlÄ…t to nieporozumienie i nadużycie, chrztu powinno siÄ™udzielać dorosÅ‚ym, żeby mieli możność wyboru.3) Eucharystia? -Nie mówmy nawet o żadnej tam realnej ObecnoÅ›ci, niejest to nic innego jak symbol braterstwa chrzeÅ›cijan niezależnie od ichwyznania; powinni też otrzymywać jÄ… wszyscy biorÄ…cy udziaÅ‚ wLiturgii.We Mszy Å›wiÄ™tej? O, wÅ‚aÅ›nie, poniechajmy już tejnieekumenicznej nazwy z minionej, przedsoborowej epoki! Czyż niepiÄ™kniej brzmi liturgia", zgromadzenie eucharystyczne", jak u braciewangelików?4) Spowiedz? Ach, tylko nie to! Jest niegodna czÅ‚owieka i zupeÅ‚nieniepotrzebna! NajzupeÅ‚niej wystarczy ten akcent pokutny" napoczÄ…tku liturgii5) Co do liturgii w ogóle - nadal za wiele tu rzymskiego formalizmu isztywnych przepisów.Powinno być w niej dość miejsca dla ewolucji,dla Å›wieżych pomysłów, dla improwizacji, dla dziaÅ‚ania wreszcie DuchaZwiÄ™tego, który przecież tchnie, kÄ™dy chce"24.6) PrzestaÅ„my też bez koÅ„ca mówić o Bogu i wiecznoÅ›ci, tego już nikt niechce.ChrzeÅ›cijaÅ„stwo, jeÅ›li chce przetrwać, powinno stać siÄ™ bardziej24Jestem przekonany, że Å›wiÄ™te obrzÄ™dy regulowane przez liturgiÄ™, ceremoniaÅ‚, rytuaÅ‚ i przepisy KoÅ›cioÅ‚aRzymskiego, ulegnÄ… niebawem na Soborze ekumenicznym przeobrażeniom, które przywracajÄ…c im czcigodnÄ…prostotÄ™ zÅ‚otego wieku czasów apostolskich, zharmonizujÄ… je z nowym stanem Å›wiadomoÅ›ci i cywilizacjiwspółczesnej".L'abbé Roca, Credo de l'abbé Gabriel.Cyt.P.Virion, op.cit., s.33.34ludzkie, horyzontalne, humanistyczne, nie tonąć w abstrakcjach,lecz zająć siÄ™ rzeczywistymi problemami ludzi, sprzyjać ludzkiemuszczęściu.Mówmy wiÄ™c nie o prawach Boga, a o prawach czÅ‚owieka [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]